Burgare direkt till dörren - nu lanseras McDelivery i Farsta

Den senaste tiden har efterfrågan på hemlevererad mat ökat. Farstaborna får nu möjlighet att få sina McDonald’s-burgare hemlevererade när McDelivery lanseras i området. Gäster kan enkelt göra sin beställning digitalt för att sedan få en leverans direkt till dörren. McDelivery har framgångsrikt lanserats runt om Sverige och Farsta centrum blir nu den senaste av de cirka 70 restaurangerna som erbjuder tjänsten. McDelivery är ett samarbete mellan McDonald’s Farsta Centrum och Foodora och finns tillgängligt från och med den 31 mars.

Som en av Sveriges mest tillgängliga restauranger fortsätter McDonald’s att göra det enklare för fler gäster att ta del av deras breda utbud av burgare, sallader, vegetariska alternativ, tillbehör och efterrätter, genom att erbjuda hemleverans. Nu kommer tjänsten till Farsta som kan börja använda den från och med idag.

- Den senaste tiden har intresset för att få maten levererad hem ökat markant så det är bra att vi nu kan erbjuda människor i Farsta McDelivery. Att vårt erbjudande blir tillgängligt för fler är viktigt för oss, därför arbetar vi hela tiden med att förbättra upplevelse och service för våra gäster, säger Mårten Swahn, franchisetagare McDonald’s Farsta.

McDonald’s samarbetar med Foodora och genom ett enkelt knapptryck i Foodoras app kan gäster se menyn, beställa och följa leveransen i sin mobil. Ett smidigt sätt att få njuta av sin favoritmeny.

- Med utgångspunkt i Farsta centrum kan vi leverera till god och fräsch mat till många gäster i området och det nya serviceerbjudande gör det enklare att välja oss när det passar, fortsätter Mårten Swahn.

McDelivery med Foodora lanseras den 31 mars på McDonald’s i Farsta centrum. Leverans från restaurangen går just nu att få mellan klockan 11 och 19 på vardagar, samt klockan 11 och 17 på helger.

Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Twitter, Facebook och Instagram.