Burgare direkt till dörren när McDelivery kommer till Västra Frölunda

Nu kommer McDonald’s succétjänst McDelivery äntligen till Västra Frölunda. McDonald’s gäster kan nu njuta av sin favoritburgare var som helst, genom att enkelt göra en beställning digitalt för att sedan få leverans direkt till dörren. Efter en framgångsrik lansering har efterfrågan på tjänsten fortsatt att växa runt om i landet – och nu har det blivit Frölundabornas tur. McDelivery kan användas i Västra Frölunda från och med den 25 februari och är ett samarbete mellan McDonald’s och Foodora.

McDonald’s är en av Sveriges mest tillgängliga restauranger och fortsätter nu sin resa mot att göra det ännu enklare för sina gäster att få ta del av högklassiga burgare även utanför restaurangen. Nu lanseras leveranstjänsten McDelivery i Västra Frölunda, vilket underlättar det ständiga vardagspusslet och gör det enklare för dem som vill njuta av fantastiska burgare.

– Äntligen kan vi leverera mat direkt hem till våra gäster. Det har funnits en tydlig efterfrågan på den här typen av tjänst i området och det känns väldigt bra att vi nu lever upp till de önskemål och förväntningar som våra gäster har på hemleveranser av riktigt vällagade burgare, säger Ulf Ternström, franchisetagare McDonald’s Västra Frölunda.

För att möta efterfrågan på ökad tillgänglighet samarbetar McDonald’s med Foodora så att gästerna genom ett enkelt knapptryck i Foodoras app kan se hela menyn, beställa och följa leveransen i sin mobil. Ett smidigt sätt att få njuta av sin favoritmat.

– McDelivery är en del av vårt övergripande arbete med att göra McDonald’s tillgängligt för ännu fler, att inte kunna ta sig till restaurangen ska inte vara ett hinder för att ta del av vårt erbjudande. McDelivery skapar möjligheter för oss att erbjuda vår mat till fler gäster och därtill i nya sammanhang, vilket gör att nya gäster kan få tag i våra burgare samtidigt som vi underlättar befintliga gästers vardag. Vi är väldigt glada över att tjänsten har kommit till Västra Frölunda och ser fram emot att ta den goda maten närmare våra gäster, fortsätter Ulf Ternström.

McDelivery med Foodora lanseras den 25 februari på McDonald’s i Västra Frölunda. Mat från McDonald’s kommer att kunna beställas alla dagar i veckan, mellan klockan 11 och 23.

Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Twitter, Facebook och Instagram.