Enklare att hålla avstånd med McDonald’s nya mobiltjänst

På grund av coronapandemin ökar efterfrågan på nya sätt att beställa och hämta mat från restauranger tryggt och säkert. Nu lanserar McDonald´s i Sverige en ny tjänst som gör det möjligt för gäster att beställa och betala genom McDonald´s app – sedan kan gästen välja att hämta maten på anvisad plats utanför restaurangen, i McDrive eller vid ett specifikt bord på restaurangen. Mobilbeställningar har testkörts på ett par restauranger i Sverige och från 28 januari blir det möjligt på alla McDonald´s i hela landet. Satsningen är ett led i McDonald’s strävan att göra det goda valet enkelt för alla gäster och säkerställa bästa möjliga tillgänglighet och service.

McDonald’s är Sveriges största och mest tillgängliga restaurangkedja och serverar 400 000 gäster varje dag. McDonald’s har 200 restauranger runt om i hela landet och på många erbjuds McDrive, generösa öppettider och hemleverans via McDelivery. McDonald´s vidtog tidigt en rad åtgärder för att kunna servera gästerna på ett tryggt och säkert sätt och för att vara en trygg arbetsplats. Nu gör McDonald’s det möjlighet att även beställa burgare med mobiltelefonen via McDonald’s app.

- Vi vill att det skall vara tryggt, enkelt och smidigt att beställa goda burgare av oss, när helst det passar våra gäster. Mobilbeställningar skapar förutsättningar för våra gäster att fortsätta besöka oss och ta del av våra erbjudanden på ett säkert sätt. Vi underlättar att hålla avstånd, som är så viktigt i den situation samhället befinner sig i, säger Staffan Ekstam, marknadsdirektör på McDonald’s Sverige.

Gästerna kan enkelt beställa sin mat på väg till restaurangen, för upphämtning i McDrive eller på en markerad parkeringsplats. Det går även att få maten levererad till ett specifikt bord inne på restaurangen. Maten är klar 3-5 minuter efter beställningstillfället.

- Historiskt har vi varit med och revolutionerat branschen. Med utbyggnaden av McDrive och genom mobilbeställningar tar vi nu ett nytt kliv för att gör det ännu enklare för våra gäster att beställa på sina villkor, var, när och hur de vill, säger Joachim Knudsen, VD på McDonald’s Sverige.

För att använda tjänsten behöver du ladda ned McDonald’s app och registrera ett konto. Därefter kan du logga in för att utforska menyn och lägga en beställning som du även betalar genom appen. Du väljer själv om du vill ha maten levererad till särskilt anvisad parkeringsplats, McDrive eller till ett specifikt bord på restaurangen. Vid nästa beställning i appen ligger all information sparad och det krävs bara ett par klick för att färdigställa en ny beställning.

Med 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Twitter, Facebook och Instagram.

Citat

Staffan Ekstam, marknadsdirektör på McDonald’s Sverige.
Joachim Knudsen, VD på McDonald’s Sverige.