McDonald’s presenterar nya restauranger som del av ambitiös expansionsplan

McDonald’s expansion och etablering av nya restauranger i Sverige tar form. I förra veckan blev det klart med nya restauranger i både Bollnäs och Södertälje och sen tidigare är även Skellefteå planerad för 2019. Under de kommande fem åren ska McDonald’s i Sverige växa med 30–40 restauranger, vilket kommer att innebära 1 500 – 2 000 arbetstillfällen runt om i landet.

De nya restaurangerna i Bollnäs och Södertälje bidrar till McDonald’s stora expansionsplaner i Sverige, där den kommande etableringen i Skellefteå också ingår. Ambitionen är att öppna 30–40 restauranger under de kommande fem åren.

- Vi har en ambitiös plan för expansion i Sverige och det är spännande att vi nu kommer igång med flera svenska städer som en del i planen. Vi ser stor marknadspotential i Sverige och det öppnar upp till flera nya arbetstillfällen och framförallt fler goda matupplevelser, säger Thomas Kelly, VD McDonald’s Sverige.

Med McDonald’s nya beställnings- och tillagningssystem så kan gästerna beställa och betala sin mat i lugn och ro, vid digitala beställningskiosker. När de har beställt kan gästerna slå sig ned, medan maten tillagas i köket. När maten är klar får gästen sin måltid serverad vid bordet. Det nya systemet betyder både ännu bättre burgare och minskat matsvinn

- De nya restaurangerna är moderna, tillgängliga och funktionella för att kunna erbjuda våra gäster en relevant och god upplevelse. När maten nu tillagas direkt vid beställning, och med bordsservering, kommer våra gäster få en ännu bättre helhetsupplevelse, säger Andreas Larsson, Real Estate Manager McDonald’s Sverige.

Samtliga restauranger som är en del av expansionen kommer också utrustas med laddstolpar. Detta så att elbilsburna gäster har möjlighet att snabbladda bilens batterier under restaurangbesöket utanför restaurangen.

Exempel restaurang ext

Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Sedan 2011 stödjer vi svenskt jordbruk genom ett aktivt samarbete med LRF, Lantbrukarnas Riksförbund. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på TwitterFacebook och Instagram.