McDonald’s startar matchmaking för burgerlovers

Höstmörkret är här. Därför vill McDonald’s sprida extra mycket burgarkärlek till alla burgerlovers där ute. I samarbete med videodejting-appen HIMYNAMEIS får de som älskar burgare chansen att matchas och mötas på Sveriges största restaurangkedja. Den 18 oktober startar matchmakingen och samtidigt lanseras Jureskog Miami, en av två nya gourmetburgare med helt nya smaker signerade Johan Jureskog.

Det svenska start up-företaget HIMYNAMEIS är en videodejtingapp för att hitta en partner eller vän. Restaurangkedjan och den nya appen går nu samman för att göra det möjligt för burgerlovers att hitta varandra.

– Vi serverar singlar, familjer och par och vi vet att det finns många burgerlovers där ute. Genom samarbetet med HIMYNAMEIS vill vi uppmuntra till ännu mer burgarkärlek burgerlovers emellan och skapa en mötesplats för dem på våra restauranger. Samtidigt vill vi uppmärksamma att Johan Jureskog är tillbaka på McDonald’s meny med två helt nya burgare, säger Sara Jansson, projektledare på McDonald’s Sverige.

Det är enkelt att dejta på Donken. Appen HIMYNAMEIS är kostnadsfri och finns på App Store för iOS och Google Play för Android. I appen skapar man en max 5 sekunder lång presentationsvideo och matchningen filtreras genom hashtags för att hitta den som delar samma intressen. Hashtagen #burgerlover är nyckeln för att hitta andra hamburgerälskare.

– Vi vill skapa en bättre match mellan människor och video är ett bra sätt att förmedla personlighet. Vi har därför skapat en unik app där man istället för bilder presenterar sig med ett kort filmklipp. När man får en matchning är det också roligt att kunna rekommendera en populär mötesplats som McDonald’s för en dejt och burgare under hösten, säger Ludvig Lindström på HIMYNAMEIS.

Köttkocken Johan Jureskog och McDonald’s Food Team har tillsammans utvecklat två helt nya gourmetburgare med inspiration från Johan Jureskogs resa till USA i tv-serien Världens Bästa Burgare i våras. Jureskog Miami finns på menyn 18 okt-7 nov och Jureskog Little Italy 8-21 nov.

Bilder för nedladdning finns på Flickr

Med ca 220 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. Över 92 procent av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. McDonald’s har ca 12 000 medarbetare och är Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi har en bred meny med mer än 400 olika måltidskombinationer och serverar bara mat av högsta kvalité med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Vi samarbetar med LRF, Lantbrukarnas Riksförbund och 1000 svenska bönder. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på TwitterFacebook och Instagram.