McDonald’s välkomnar äntligen Crispy Cheese till burgarfamiljen

Nu är den äntligen här! Tidigare i år annonserades det att en ny nordisk ost skulle komma till menyn på McDonald’s och i stolt samarbete med Arla presenteras nu Crispy Cheese. En krispig vegetarisk nyhet som finns på alla McDonald’s restauranger från och med den 26 november.

McDonald’s och Arla har utvecklat en helt ny ost som kommer att serveras som ett vegetariskt alternativ på McDonald’s alla restauranger i Sverige. Crispy Cheese är en ost som tagits fram med smakupplevelsen i fokus. Den har fått sitt namn efter den krispigt friterade ytan, som tillsammans med ett mjukt tuggmotstånd, karaktäristiskt gnissel och en perfekt sälta ger en fantastisk smakupplevelse.

- Äntligen kan vi lägga till Crispy Cheese i vår burgarfamilj! Det är viktigt för oss att alla ska kunna njuta av goda burgare tillsammans och därför känns det roligt att vi genom vårt samarbete med Arla kan bredda vårt vegetariska sortiment ytterligare med en nordisk ost som är helt unik för oss. Vi tror att det kommer bli en riktig succé bland våra gäster, säger Nina Remöy, ansvarig för Food Team på McDonald’s Sverige.

McDonald’s och Arla har länge arbetat för att ta fram en ost som håller hög kvalitet och faller gästerna i smaken. Den nya produkten går i linje med svenska McDonald’s ambition att 50 procent av proteinet som serveras ska vara kyckling, fisk eller vegetariskt år 2020. I denna resa är introduktionen av det nya ostalternativet ett viktigt steg. Mjölken som osten är tillverkad av kommer från Arlagårdar och osten kommer finnas exklusivt på McDonald’s i Sverige.

- I det här samarbetet har vi lyckats skapa en nordisk ost som både har den goda smaken och den unika konsistensen man förväntar sig av den här typen av ost. Osten görs på mjölk som kommer från våra Arlagårdar och vi är stolta över att nu få servera Crispy Cheese till alla McDonald’s gäster i Sverige, säger Inger Myresten marknadschef Foodservice Arla Sverige.

Crispy Cheese är ett nytt protein som kommer att finnas som val i Donken Deals och i kampanjburgare. Först ut är den populära burgaren McSelection Tasty som kommer ha osten som alternativ. Självklart har Tasty också de klassiska tillbehören av mjukt bröd, krispig sallad, tomat, rödlök och Tasty-sås.

Bilder för nedladdning finns på Flickr

Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Twitter, Facebook och Instagram.