Nu släpps McCrispy – McDonald’s krispigaste burgare hittills

Idag lanserar McDonald’s den helt nya kycklingburgaren McCrispy. En krispig smakupplevelse som tar plats bland andra hyllade kycklingfavoriter på McDonald’s meny. Smaksammansättningen i McCrispy skapar en perfekt balans mellan mör saftighet och kittlande frasighet.

McDonald’s introducerar en ny favorit till menyn – McCrispy. En burgare som både är saftig och har en krispighet som tillfredsställer trumhinnor och smaklökar. Varje tugga är som en symfoni av frasiga smaker och perfekt för den som vill smörja kråset med något utöver det vanliga.

- Jag tror alla som gillar våra kycklingprodukter kommer älska vår nya krispiga stjärna. McCrispy är ett resultat av en jakt på en ultimat krispighet. Att våra gäster nu får chansen att testa känns lika bra som en krispig och solig vinterdag, säger Sofie Lager, Marknadschef och ansvarig för menyn på McDonald’s Sverige.

McCrispy består av en mör och saftig kycklinglårfilé med extra krispig panering, toppad med fräsch isbergssallad och pepparmajonnäs. Allt serverat i ett nyrostat frasigt bröd. För den som vill ha det lilla extra lanseras även McCrispy Deluxe. Den innehåller allt du älskar med McCrispy, plus en extra skiva cheddarost, tomat och lök för att verkligen kicka upp smakupplevelsen. McCrispy och McCrispy Deluxe kommer finnas tillgängliga på McDonald´s restauranger runt om landet, med start idag den 3 januari.

Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Twitter, Facebook och Instagram.

Citat

Sofie Lager, Marknadschef och ansvarig för menyn på McDonald’s Sverige