Nya McSelection Clubhouse – välj vegetariskt, kyckling eller nötkött

Från och med idag serveras McDonald’s den klassiska Clubhouse-burgaren med full valfrihet det vill säga att det går att får burgaren med 100 procent nötkött, vegetarisk eller med krispig kyckling. Vi välkomnar även Sweet Potato Fries till McDonald’s restauranger, en nyhet McDonald’s gäster länge efterfrågat.

Sweet Potato Fries är en efterlängtad nyhet på McDonald’s och är ett smarrigt alternativ till pommes frites, med en tunn panering för en krispig utsida och en mjuk och saftig insida. Friesen saltas lätt vilket ger en fin kontrast till sötpotatisens söta och fylliga smak.

- Att äntligen kunna servera sötpotatispommes är något vi är väldigt glada över. Vi har ofta fått frågan från våra gäster när de ska komma till Sverige, och då är det extra kul att kunna avslöja att det nu blir verklighet, säger Staffan Ekstam, Head of Food Strategy på McDonald’s.

Den första burgaren inom McSelection – Clubhouse – går nu även att få vegetarisk med en lätt kryddad och friterad sojaburgare, eller som saftig kycklingburgare. Vi välkomnar Clubhouse tillbaka på McDonald’s menyn med sina klassiska hamburgarsmaker, den älskade Big Mac-såsen, krämig och smakrik cheddarost och bacon för sälta och rökighet för den som vill. Sältan från ost och bacon balanseras av krispig bataviasallad, färsk tomat och rödlök. Liksom tidigare finns Clubhuse även med 100 % nötkött, som singel eller dubbel. Större valfrihet till McDonald’s gäster, så att fler kan få favoritburgaren precis som de vill ha den.

- En stor del av vårt fokus just nu är att göra det enklare för våra gäster att göra medvetna val. Och därför känns det bra att kunna lansera nya Clubhouse, där gästerna kan välja vegetariskt, kyckling eller nötkött. Det stora antalet gäster vi serverar varje dag gör oss stora nog att göra skillnad, och vi vill vara med och bidra till en mer hållbar konsumtion delvis genom att erbjuda fler alternativa protein, säger Henrik Nerell, Miljöchef på McDonald’s.

Samtliga McSelection burgare serveras med 100 % nötkött, som singel eller dubbel. Clubhouse går även att få som Chicken Clubhouse med en saftig kycklingburgare eller som Veggie Clubhouse utan bacon med en lätt kryddad och friterad sojaburgare. McSelection Clubhouse och Sweet Potato Fries finns på McDonald’s restauranger från den 15 maj. Sweet Potato Fries serveras som liten, mellan eller stor och går att köpa separat eller som tillägg på samtliga menyer.

Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja, en av Sveriges största ungdomsarbetsgivare och Sveriges största flexitariska restaurangkedja. Samtliga restauranger ägs och drivs lokalt av egna företagare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Sedan 2011 stödjer vi svenskt jordbruk genom ett aktivt samarbete med LRF, Lantbrukarnas Riksförbund. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på TwitterFacebook och Instagram.