Premiärvisning av världens första Big Mac-kollektion

Idag premiärvisas världens första Big Mac-kollektion under modevisningen McWalk i Gallerian i Stockholm. Kollektionen som är en hyllning till världens mest sålda hamburgare har efterfrågats av fansen.

Vid en modevisning i Gallerian i Stockholm den 24 mars visas världens första Big Mac-kollektion som består av helt nya Big Mac-mönstrade produkter. Det är ett sätt att bygga vidare på det initiativ och intresse som skapades inom ramen för McDonald’s skidkampanj i samarbete med alpina landslaget och längdlandslaget. Då togs ett Big Mac-mönstrat underställ fram och det gav omedelbar respons och stor efterfrågan från fansen.

– Vi ville med våra Big Mac underställ vara en lite väl stolt skidsponsor och få så många som möjligt att få upp ögonen för vår nya vintersatsning. Responsen var väldigt positiv vilket banat vägen för världspremiären av en Big Mac-kollektion, onekligen ett annorlunda och roligt sätt att kommunicera till våra fans, säger Petra Dahlman, Senior Marknadschef på McDonald’s Sverige.

På bigmacshop.se finns kollektionen att beskåda, och utöver Big Mac underställ kommer

Big Mac fondtapet och Big Mac sängkläder att kunna beställas direkt. Idag premiärvisas även Big Mac hundkläder, Big Mac regnjacka och Big Mac gummistövlar som kommer att säljas längre fram.

Inom ramen för skidkampanjen med landslagen har pengar samlats in under februari och början av mars för att stötta Skidlyftet, ett stöd till barn- och ungdomsverksamhet i skidklubbar runt om i Sverige. Dessutom går 100 kronor för varje sålt Big Mac underställ till satsningen. Eventuellt överskott från försäljningen av övriga produkter på bigmacshop.se går till Ronald McDonald Barnfond.

Modevisningen i Stockholm är en del av ett internationellt initiativ från McDonald’s som kallas imlovinit24. Det handlar om att McDonald’s vill överraska och sprida glädje på ett oväntat sätt. Stockholmsmodevisningen är nummer 18 av 24 händelser världen över.

Exempel på aktiviterer i andra länder:

Australien och Sydney kickstartade aktiviteterna inom imlovinit24 med ett gigantiskt bollhav format som en enorm kaffekopp. Alla som deltog bjöds på gratis morgonkaffe.

Andra globala aktiviteter var ett pyjamasparty i Italien där pyjamasklädda gäster fick gratis frukost under 24 dagar. I Brasilien fick gäster kuponger gjorda av is som de kunde lösa in fram till att de smälte helt. Och i Danmark ordnades speciella cykel-McDrives som kallas Bike Thru.

Det världsomspännande initiativet slutar med en gratiskonsert i USA med världskända R&B artisten Ne-Yo som sjunger låten – Every Day with Love som har en crowd-sourcead text som fans har skrivit tillsammans.

Imlovinit24 kan följas under dygnet på imlovinit24.com, där gäster runt om i världen kan uppleva de olika aktiviteterna från andra städer.

Ytterligare info:
Plats: Gallerian, Hamngatan 37, Stockholm.
Tid: Tre visningar den 24 mars kl. 15, 16 och 17.
Hur: Föranmälan, intervjuförfrågan eller pressbilder kontakta:
sara.jansson@se.mcd.com eller media@se.mcd.com, 08-740 85 05

Med ca 220 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. Över 92 procent av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. McDonald’s har ca 12 000 medarbetare och är Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi har en bred meny med mer än 400 olika måltidskombinationer och serverar bara mat av högsta kvalité med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Vi samarbetar med LRF, Lantbrukarnas Riksförbund och 1000 svenska bönder. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på TwitterFacebook och Instagram.