IPREN/IBUPROFEN

Report this content

Med anledning av en artikel i Läkartidningen om ibuprofen för barn, vill McNeil Sweden AB som marknadsför Ipren® (ibuprofen), förtydliga att patientsäkerhet är av största vikt för företaget. Vi har ett nära samarbete med myndigheter för att övervaka och dokumentera alla säkerhetsrelaterade händelser som inrapporteras.

Läkemedelsverket har skickat ut ett pressmeddelande där de konstaterar ”Det finns därför med nuvarande kunskapsläge inga skäl att utfärda någon varning för användning av ibuprofen till barn.”

McNeil Sweden vill försäkra konsumenter om att Ipren (ibuprofen), när det används enligt anvisningar, ger effektiv feber- och smärtlindring hos vuxna och barn. McNeil Sweden kommer att fortsätta sitt nära samarbete med sjukvårdspersonal och hälsomyndigheter för att värna om säkerheten för de som använder våra produkter.

För ytterligare information kontakta:

Gunilla Silva, Cohn & Wolfe
gunilla.silva@cohnwolfe.com