Information från Meaning Green

Report this content

INFORMATION FRÅN MEANING GREEN Vid dagens styrelsemöte i Meaning Green beslöts att fokus i framtiden skall läggas på dryckessidan där dotterbolaget Brämhults har visat exceptionella försäljningsframgångar de senaste åren. Som konsekvens av detta kommer diskussioner föras med olika intressenter när det gäller Meaning Greens olika restauranger. Detta innebär att restaurangerna på sikt kommer att avyttras. I samband med bolagets ändrade inriktning kommer nuvarande Vd Greg Dingizian att lämna sin befattning och kommer att under en övergångstid engageras i samband med omstruktureringen. Till ny Vd för moderbolaget har utsetts Bo Forsén. "Nischen för helvegetarisk restaurangverksamhet visade sig vara alltför smal för att uppnå lönsamhet. Lunchkonceptet har varit framgångsrikt medan den lönsamma kvällsförsäljningen har brustit i attraktionskraft. Bolaget går nu in i en expansiv satsning på dryckessidan" säger Bo Forsén i en kommentar Malmö den 26 april 2000 Bo Forsén VD För ytterligare information kontakta Bo Forsén tel. 040-691 26 00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/26/20000426BIT01460/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/26/20000426BIT01460/bit0002.pdf