Meaning green köper brämhults

Report this content

MEANING GREEN KÖPER BRÄMHULTS MEANING GREEN förvärvar BRÄMHULTS JOS i Borås. BRÄMHULTS JOS är ett svenskt familjeföretag som är Nordens marknadsledande tillverkare av färskpressade juicer. I produktsortimentet ingår också spännande hälsodrycker baserade på bl.a Spirulinaalgen och Ginsengroten. Förvärvet av BRÄMHULTS JOS tillför MEANING GREEN ett välutvecklat produktsortiment som överrensstämmer med MEANING GREENS affärsidé att sälja vegetarisk mat och dryck av hög kvalité. Med förvärvet ser MEANING GREEN även stora möjligheter till gemensam distribution och marknadsföring. BRÄMHULTS har 58 anställda och är verksamma i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Under 1999 förväntas BRÄMHULTS omsätta drygt 80 Mkr. Malmö 2 november 1999 MEANING GREEN BRÄMHULTS JOS Greg Dingizian Peter Josefsson Verkställande direktör Verkställande direktör För ytterligare information kontakta Greg Dingizian, tel 040 691 26 00 eller Peter Josefsson tel: 033 23 00 90 - Vi är mycket glada för förvärvet av BRÄMHULTS. Företagets produkter överensstämmer väl med MEANING GREENs krav på hög kvalité och färskhet och bolaget befinner sig i en mycket expansiv fas, säger MEANING GREENs VD, Greg Dingizian. - Denna affär ger BRÄMHULTS resurser att utvecklas vidare, säger BRÄMHULTS VD, Peter Josefsson. Samarbetet med MEANING GREEN ger oss möjligheter att tillvarata de gemensamma marknadsmöjligheter som finns. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/02/19991102BIT00150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/02/19991102BIT00150/bit0002.pdf