Meaning Green öppnar i London

Report this content

MEANING GREEN ÖPPNAR I LONDON Under oktober/november påbörjar MEANING GREEN en internationell expansion genom att öppna sin första restaurang i London City, adress; Salisbury House, 150 London Wall. Den är på drygt 300 kvadratmeter. MEANING GREEN har under kort tid etablerat ett starkt varumärke i Sverige. För att möta den växande efterfrågan och fokusera tydligare på konsumentens behov har MEANING GREEN utvecklat konceptet till två delar, MEANING GREEN .gå och MEANING GREEN dining.bar. De nya delkoncepten skapar flexibilitet och möjliggör MEANING GREEN att expandera även med mindre enheter utanför traditionell restaurangverksamhet. I .gå- butiken kan gästen snabbt inhandla färdigpackad mat och dryck från speciella kylmontrar. Här finns spännande maträtter som t ex vegetarisk sushi, wraps, sallader och färska juicer. Kunden plockar själv sina maträtter, betalar i kassan och kan därefter välja att äta vid gå- butikens ståbord eller ta maten med sig. För gäster som väljer att avnjuta maten i en avslappnad miljö, finns restaurangdelen dining.bar. Här kan gästen välja en måltid från à la carte menyn. Restaurangerna kommer att ha fullständiga rättigheter. Restaurangerna i Malmö och Stockholm kommer under hösten att anpassas till de nya delkoncepten. Sailsbury House, 150 Norrlandsgatan 2 Nybrogatan 16 London City Stockholm Stockholm .gå & dining.bar .gå & dining.bar .gå Södergatan/Stortorget Botulfsplatsen 5 Malmö Lund .gå & dining.bar .gå & dining.bar Malmö den 25 augusti 1999 Greg Dingizian VD För ytterligare information kontakta PR-ansvarig, Lena Abrahamsson tel. 040-691 26 00 MEANING GREEN bildades 1997. Affärsidén är att erbjuda fräsch vegetarisk mat som är smakrik, spännande och hälsosam. MEANING GREENs vision är att bli en ledande aktör inom vegetarisk mat och bygga upp ett varumärke som representerar en helhetssyn och värnar om människan, djuren och miljön. www.meaning-green.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/08/25/19990825BIT00130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/08/25/19990825BIT00130/bit0002.pdf