Jonmek AB ansluter sig till MECA Bilservice

Jonmek AB i Jonstorp väljer att ansluta sig till verkstadskonceptet MECA Bilservice. Idag arbetar två personer i kundmottagning och verkstad och tillsammans med MECA Bilservice ser man en möjlighet att ytterligare förbättra erbjudandet till bilägarna.

Jonmek AB har funnits i Jonstorp sedan 2014 och är en väletablerad verkstad på orten. Nu väljer man att ansluta sig till verkstadskonceptet MECA Bilservice, bland annat för att säkra utbildningsmöjligheter för verkstadens fordonstekniker men också på grund av MECAs konceptpaketering och goda distributionskanaler av reservdelar och tillbehör.

– Vi är såklart mycket glada över att Jonas Hermansson och Jonmek AB väljer att ansluta sig till oss på MECA Bilservice. Tillsammans hoppas vi kunna skapa ökad lönsamhet för båda parter och såklart ännu bättre kundupplevelser för våra bilägare, säger Johan Christersson, kedjechef på MECA Bilservice.

Hög servicegrad med ett personligt bemötande sammanfattar väl hur bilägarna idag beskriver Jonmek AB. Tillsammans med MECA Bilservice hoppas man nu kunna bredda sitt erbjudande mot bilägarna på orten.

Idag arbetar två personer i kundmottagning och verkstad och på Jonmek AB ser man ljust på framtiden.

Med nyetableringen i Jonstorp har MECA ytterligare breddat sitt verkstadsnät av verkstäder runtom i landet.

Oscar och Jonas från Jonmek AB.

För frågor från media, vänligen kontakta:

Johan Christersson
Kedjechef MECA Sweden
Telefon: +46 (0) 40 671 60 60
E-post: johan.christersson@meca.se

MECA är en ledande aktör på eftermarknaden för fordonsrelaterade reservdelar, verktyg och verkstadsutrustning. Verksamheten vilar på en effektiv distribution av reservdelar och verktyg via expresslager runt om i landet till professionella bilverkstäder. Verksamhetens primära fokus syftar till en sak; ett enklare och mer kostnadseffektivt bilägande med högsta kvalitet och service. MECA verkstadskoncept är Sveriges snabbast växande verkstadskedja med över 300 anslutna verkstäder. Läs mer om oss på meca.se