MECA utsedd till Branschvinnare 2024

MECA har utsetts till Branschvinnare 2024 enligt den oberoende organisationen Branschvinnare i Sverige AB. Utmärkelsen tar hänsyn till bolag runt om i hela Sverige och fokuserar på att uppmärksamma bolag som överträffar utvecklingen inom sin bransch.

Att bli Branschvinnare grundas i att företaget har överträffat sin branschs utveckling i Sverige procentuellt, i omsättning och resultat, senaste två boksluten.

–  Vi är självklart mycket stolta och glada över utmärkelsen. Ett fint kvitto som visar på att arbetet som både våra konceptanslutna verkstäder men också alla våra medarbetare internt gör faktiskt bidrar till utveckling och framdrift, säger Johan Christersson, kedjechef på MECA.

Utmärkelsen Branschvinnare baseras på samtliga svenska aktiebolags inlämnade bokslut inom den aktuella branschen. Branschindelningen är baserad på företagens SNI-kod (SNI står för Svensk Näringsgrensindelning och bygger på EU:s standard, NACE Rev.2).

–  En fantastisk bedrift som visar på skickligt företagande och starkt entreprenörskap, säger Natalie Alenheim, Partner på Branschvinnare i Sverige AB.

Under 2024 kommer MECA fortsatt att satsa på de viktiga initiativ som drivs inom branschen, dels gällande SERMI-godkännande men också Godkänd Bilverkstad.

–  MECA fortsätter att satsa och vi ser ljust på framtiden där vi, tillsammans med våra duktiga konceptanslutna verkstäder, kommer fortsätta att leverera goda resultat och nytta för bilägaren. För vi på MECA förstår bilar, men även bilägare, säger Johan Christersson.

För frågor från media, vänligen kontakta:

Johan Christersson
Kedjechef MECA Sweden
Telefon: +46 (0) 40 671 60 60
E-post: johan.christersson@meca.se

MECA är en ledande aktör på eftermarknaden för fordonsrelaterade reservdelar, verktyg och verkstadsutrustning. Verksamheten vilar på en effektiv distribution av reservdelar och verktyg via expresslager runt om i landet till professionella bilverkstäder. Verksamhetens primära fokus syftar till en sak; ett enklare och mer kostnadseffektivt bilägande med högsta kvalitet och service. MECA verkstadskoncept är Sveriges snabbast växande verkstadskedja med över 300 anslutna verkstäder. Läs mer om oss på meca.se

Snabbfakta

Citat

–  Vi är självklart mycket stolta och glada över utmärkelsen. Ett fint kvitto som visar på att arbetet som både våra konceptanslutna verkstäder men också alla våra medarbetare internt gör faktiskt bidrar till utveckling och framdrift.
Johan Christersson, kedjechef på MECA.
–  En fantastisk bedrift som visar på skickligt företagande och starkt entreprenörskap.
Natalie Alenheim, Partner på Branschvinnare i Sverige AB.
– MECA fortsätter att satsa och vi ser ljust på framtiden där vi, tillsammans med våra duktiga konceptanslutna verkstäder, kommer fortsätta att leverera goda resultat och nytta för bilägaren. För vi på MECA förstår bilar, men även bilägare.
Johan Christersson, kedjechef på MECA.