• MEDA/

Meda Aktiebolag genomför ändringar i villkoren för MTN och utnyttjar köpoption

Idag höll Meda Aktiebolag (”Bolaget”) två fordringshavarmöten i enlighet med de kallelser som skickades till obligationsinnehavarna den 7 november 2017 avseende:

(i) SE0005132180 – STIBOR 3M +2.85% 2013/2018 obligationerna (“2018-Obligationerna”); and

(ii) SE0005991635 – STIBOR 3M +1.65% 2014/2019 obligationerna (“2019-Obligationerna” och tillsammans med 2018-Obligationerna “Obligationerna”),

som emitterats under Bolagets SEK 7 000 000 000 medium term notes-program vilket ursprungligen upprättats den 25 maj 2012 (såsom uppdaterats den 31 juli 2012, 12 maj 2014 och 16 juli 2015), i syfte att godkänna ändringar av Obligationernas villkor och införa en köpoption om förtida inlösen (”Köpoptionen”).

Ett tillräckligt antal obligationsinnehavare var närvarande för att respektive fordringshavarmöte skulle vara beslutsfört och en tillräcklig majoritet av de röstande obligationsinnehavarna vid respektive fordringshavarmöte röstade för att godkänna de föreslagna ändringarna av villkoren.

Per dagens datum har villkoren för Obligationerna ändrats och Bolaget har meddelat obligationsinnehavarna av respektive Obligations-lån att det kommer att utnyttja Köpoptionen i enlighet med de ändrade villkoren.

För ytterligare information om de ändrade villkoren och Köpoptionen, vänligen kontakta Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) i dess egenskap av Tabulerings- och Betalningsagent.

Tabulerings- och Betalningsagenten (Eng: Tabulation and Paying Agent):

Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ)
Stjärntorget 4
Email: sebtenderagent@seb.se
Attention: SEB Tender Agent

Solna, den 6 december 2017

Meda Aktiebolag

Vid eventuella frågor, vänligen kontakta:

Melissa Trombetta, Chef för Global Investor Relations, Mylan NV.
tel: +1 (917) 262-2958
Melissa.Trombetta@mylan.com

Denna information är sådan som Meda Aktiebolag är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 december 2017 kl. 12:45 (CET).

Meda Aktiebolag är ett ledande internationellt specialty pharmaföretag. Medas produkter säljs i över 120 länder världen över och bolaget har egna marknadsorganisationer i fler än 60 länder. För mer information besök www.meda.se.

Taggar: