Omvänd split

U.S. Energy Group AB (u.n.ä.t MedClair International AB (publ) genomför en omvänd split i bolagets aktie (USE B). tio (10) befintliga aktier sammanläggs till en (1) aktie (1:10).

Sista dagen för handel i US Energys aktier före sammanläggning är den 5 september 2016 och första dag för handel efter sammanläggningen är den 6 september 2016.

Avstämningsdag för sammanläggning är den 7 september 2016.

I samband med den omvända spliten kommer aktien att byta ISIN-kod. Den nya ISIN-koden kommer att delges marknaden så snart Euroclear tilldelat Bolaget ny ISIN-kod .

Information om aktien:

Kortnamn:  USE B
Villkor:  1 ny aktie för 10 gamla aktier (1:10)
Antal B-aktier efter omvänd split:  23 173 655 (231 736 550)
Nytt kvotvärde:   0,10 SEK (0,01 SEK)
Sista handelsdag före omvänd split:  Den 5 september 2016
Första handelsdag efter omvänd split:  Den 6 september 2016

Styrelsen den 31 augusti 2016.

För ytterligare information kontakta: Anders Lagerberg, VD
U.S. Energy Group AB (publ)