Riktade kontantemissioner

U.S. Energy Group AB har, som tidigare kommunicerats den 10 mars, riktat kontantemissioner till GEM. Totalt har GEM vid två tillfällen tecknat sammanlagt 1 100 000 aktier av serie B. Ena posten tecknades till kursen 19 öre och andra posten tecknades till kursen 25 öre per aktie. Totalt tillfördes bolaget 227 000 kr före emissionskostnader. Efter att emissionen har registrerats hos Bolagsverket kommer bolagets aktiekapital att öka med 110 000 kr, från 9 424 192 kr till 9 534 192 kr och totalt utestående aktier efter registreringen kommer uppgå till 95 341 920, varav 94 602 420 st av serie B samt 739 498 av serie A.

Styrelsen har beslutat att vidare rikta ytterligare en emission till GEM på minst 3 150 000 st och maximalt 6 300 000 st aktier av serie B. Priset som GEM betalar för dessa aktier fastställs efter kommande 15 handelsdagars slutkurs – 10 % rabatt. Om GEM tecknar samtliga aktier i erbjudandet kommer utspädningseffekten för befintliga aktieägare att bli ca 2,9 %. Första handelsdagen som fastställer aktiernas prissättning är den 22 juni 2015.

”Intresset för bolaget och dess aktier har under den senaste tiden ökat kraftigt. Det känns därför bra att stärka bolagets likviditet ytterligare inför kommande investeringar” säger U.S. Energys VD Anders Lagerberg i en kommentar.

tf VD
Telefon: 070 – 688 65 36