Komplettering: Medfield Diagnostics AB publicerar årsredovisning för räkenskapsåret 2023

Bolaget vill förtydliga att revisionsberättelsen innehåller ett särsilt uttalande enligt nedan. Styrelsen och verkställande direktören för Medfield Diagnostics AB (publ) ("Medfield", "Bolaget") meddelar härmed att Bolagets årsredovisning för räkenskapsåret 2023 med tillhörande revisionsberättelse finns från och med i dag tillgänglig på bolagets hemsida www.medfielddiagnostics.com  och på bolagets kontor.

Uttalande av revisorn i revisionsberättelsen. Väsentlig osäkerhetsfaktor avseende antagandet om fortsatt drift.
Utan att det påverkar våra uttalanden ovan vill vi fästa uppmärksamhet på att det finns väsentliga
osäkerhetsfaktorer avseende bolagets finansieringssituation som kan leda till tvivel om företagets förmåga
att fortsätta verksamheten. Bolaget behöver tillföras rörelsekapital under den närmaste
tolvmånadersperioden för att kunna fortsätta verksamheten. Finansieringen är vid tidpunkten för
årsredovisnings avgivande ej säkrad. Erhållandet av ytterligare rörelsekapital är en förutsättning för att säkerställa bolagets likviditet och
därmed trygga fortsatt drift under 2024. I en situation där bolagets fortsatta drift inte längre kan
förutsättas föreligger risk för väsentliga nedskrivningsbehov av bolagets tillgångar.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Björn Larsson, VD
Telefon: 0766-201725
E-post: bjorn.larsson@medfielddiagnostics.com

Medfield Diagnostics har som mål att underlätta diagnostiseringen av stroke och andra traumatiska hjärnskador. Om man på ett tidigt stadium kan avgöra om patienten har en stroke eller inte, kan behandlingsprocessen påskyndas och rätt behandling sättas in betydligt tidigare än idag. Därigenom kan det elimineras mycket lidande hos drabbade patienter och det skulle kunna sparas mycket stora vård- och rehabiliteringskostnader för samhället.