Medfield Diagnostics godkänt i “stage 1 audit”

Bästa aktieägare

Medfield har enligt preliminär rapport blivit godkänt i ”stage 1 audit” genomförd av Notified Body på Medfields kontor i Göteborg. Denna audit är en del i CE-certifieringsprocessen av MD100 Strokefinder. Det var en omfattande och bra genomgång av bolagets kvalitetsledningssystem, som också resulterade i värdefulla observationer. Dessa observationer kommer att ligga till grund för förbättringsåtgärder som ytterligare kommer att utveckla bolagets kvalitetsledningssystem.

Nästa steg i processen är en ”stage 2 audit som kommer att genomföras under vecka 18. Under tiden fram till vecka 18 kommer teknisk dokumentation att granskas. Efter ”stage 2 audit” kommer Medfield att bli informerade om planen för det fortsatta certifieringsarbetet. Utöver de som nämns i detta PM, är ingen ytterligare audit planerad inom ramen för CE-certifieringsarbetet.

Det är en trygghet att både Medfield och Notified Body följer de aktiviteterna som planerats och att arbetet löper på väl.

Stefan Blomsterberg, CEO