Medfield Diagnostics rekryterar Jonas Liljedal som Director of Sales and Marketing

Medfield rekryterar Jonas Liljedal som Director of Sales and Marketing.

Jonas har över 15 års erfarenhet från Medtech-industrin inom olika affärsdrivande positioner och har dessutom en bakgrund som ambulanssjuksköterska. Jonas kommer inledningsvis att fokusera på och driva  säljaktiviteter där Medfield har upparbetade relationer med nyckelpersoner inom akut strokevård.

Jonas kommer närmast från en liknande tjänst inom Medtech-industrin och kommer starta hos Medfield under fjärde kvartalet i år.

"Den prehospitala sektorn är ett område som jag känner särskilt för eftersom det är där jag började min karriär inom vården. Inom den medicintekniska industrin har jag arbetat med försäljning av en stor mängd innovativa produkter till både ambulans- och sjukhusvård. Medfield och MD100 Strokefinder ligger helt rätt för att etableras som en självklar produkt i den akuta vårdkedjan. Jämför till exempel utvecklingen av prehospitalt EKG som numera har tagit sin självklara plats i alla prehospitala organisationer” säger Jonas Liljedal.