Jan Danielson föreslås som ny styrelseledamot i Medi Team

Jan Danielson föreslås som ny styrelseledamot i Medi Team Ett flertal större aktieägare i Medi Team kommer att föreslå bolagsstämman den 18 april 2000 att utöka styrelsen med Jan Danielson, tidigare direktör i AB Volvo samt VD i Öresundskonsortiet och Eriksbergs Förvaltnings AB. Jan Danielsons är styrelseordförande i Industrial and Financial Systems IFS AB och Taxi Göteborg. Han är föreslagen som ny styrelseordförande i Fingerprint Cards AB och är för övrigt styrelseledamot i ett flertal bolag, bland andra Chalmers Invest AB. Jan Danielson, som är civilingenjör från Chalmers Tekniska Högskola, är även ordförande i Chalmerska Ingenjörsföreningen. - Vi är väldigt glada över att Jan Danielson har ställt sig till förfogande som styrelseledamot i Medi Team. Han har stor industriell och internationell erfarenhet och kan därmed bidra med värdefulla kunskaper i företagets fortsatta internationella expansion, säger Medi Teams VD Claes Holmberg. För ytterligare information kontakta: Claes Holmberg, VD. Tel. 031-336 91 01, mobiltel. 0708-25 45 47. Jan Danielson. Tel. 031-13 63 33. Annette Ravenshorst, Informationschef. Tel. 031-336 91 21, mobiltel. 0709- 72 62 86. Medi Team är ett svenskt forskningsinriktat dentalföretag som utvecklar och marknadsför Carisolv - en vävnadsbevarande metod för att ta bort karies med ett minimum av trauma och smärta för patienten. www.mediteam.com Medi Team Dentalutveckling i Göteborg AB (publ). Göteborgsv. 74. 433 63 Sävedalen. Tel 031-336 91 00. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/07/20000407BIT00310/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/07/20000407BIT00310/bit0002.pdf