Julshopping i augusti är inte puckat: Mellandagsreapriser hos Media Markt

Bli inte förvånad om du nästa vecka möts av tomten på väg till jobbet, att tomtenissar bjuder på glögg och pepparkakor vid busstationen eller om du möts av julpynt och julmusik hos Media Markt. Nu på måndag den 23 augusti, fyra månader innan jul, drar Media Markt igång med mellandagsreapriser.

Från och med nu på måndag, den 23 augusti, och fram till söndag den 29 augusti råder det total julstämning hos Media Markt, något som kommer synas både i och utanför samtliga 18 varuhus runt om i Sverige. Allt är en del av Media Markts stora kampanj med mellandagsreapriser. Kampanjen syftar till att visa att säsongsreor har spelat ut sin roll och att kundernas lojalitet och förtroende bäst vinns genom att hålla låga priser året om.

- Genom vår storlek och marknadsposition, ett effektivt distributionsnät och mycket goda relationer till våra leverantörer, kan vi pressa priserna till förmån för våra kunder. Det kan vi göra oavsett tid på året, därför har säsongsreor som konkurrensmedel helt spelat ut sin roll hos oss. Vi kan och ska alltid ha marknadens bästa priser oavsett produkt och oavsett tidpunkt på året. Det vill vi visa våra kunder genom denna kampanj, säger André Wedin, Brand Manager för Media Markt.

Frontfigur för kampanjen är välkända Peter ”Scheissebilligt” Antoine som denna gång agerar Media Marks alldeles egna jultomte.

- Jag brukar påstå att det är ”scheissebilligt” på Media Markt och denna kampanj är inget undantag. Det är verkligen ett styrkebesked av Media Markt att kunna köra mellandagsreapriser redan nu. Det är riktig julhysteri här på Media Markt och det börjar bli dags att gå hem och koka julskinkan, säger Peter Antoine, Media Markts ansikte utåt.

För mer information, vänligen kontakta:
André Wedin, Brand Manager för Media Markt
E-post: wedin@media-saturn.com

Om Media Markt
Media Markt är tillsammans med systerbolaget Saturn en av Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Varumärkena, som drivs oberoende av varandra och är konkurrenter, ingår i tyska koncernen Media-Saturn-Holding GmbH där Metro AG äger aktiemajoriteten. Media-Saturn hade 2009 en nettoomsättning på 19,9 miljarder euro, över 60 000 anställda och cirka 800 varuhus i 16 europeiska länder. Framgången bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service, tydlig annonsering och en decentraliserad organisation där varje varuhuschef är delägare i sitt eget varuhus. Varuhuscheferna är därmed själva ansvariga för utbudet i det egna varuhuset liksom för prissättning, personal och lokal marknadsföring. För mer information se: www.mediamarkt.se och www.media-saturn.com.