Media Markt i Stockholm firar födelsedag med dunder och brak

På torsdag fyller Media Markts första butik i Stockholm ett år, vilket firas med dunder och brak. Fram till helgens slut fylls butiken av specialerbjudanden med rekordlåga priser. Besökare bjuds även på en rad nöjen, som professionell styling, häftiga fordon och uppträdanden av många välkända artister. Gratisbussar skeppar shopping- och nöjessugna kunder mellan hållplatsen utanför Royal Viking Hotell och Media Markts butik i Heron City under hela långhelgen.

I det fullspäckade programmet märks framträdanden av kända artister som Bodies Without Organs, September och Poodles. Modemedvetna kan bege sig till vitvaruavdelningen där professionella stylister väntar med lockar, plattänger och fönar. Alla motorintresserade kan njuta av en rad häftiga bilar och motorcyklar som visar upp exklusiv Hi-Fi-utrustning. Självklart finns Media Markts kända modell, Peter Antoine, på plats för att servera gratis Bratwurst.

”Vi har har haft ett helt fantastiskt år i Sverige, så självklart tar vi tillfället i akt att ställa till med kalas för våra kunder. När vi öppnade för ett år sedan var det den största öppningssuccén i Media Markts historia och sedan dess har vi fått många lojala kunder. För oss är firandet av Media Markts födelsedag en milstolpe på vägen mot vårt mål, att bli nummer ett i Sverige”, säger Media Markts Sverigechef, Erwin Rauh.

Media Markt, som är Europas ledande återförsäljare av hemelektronik, öppnade sin andra butik, i Göteborg, knappt en månad efter Stockholmsbutikens invigning. Nu i höst invigs ytterligare sex butiker – i Jönköping, Lund, Västerås, Växjö, Norrköping och Sundsvall. Butiken i Jönköping blir Sveriges största varuhus för hemelektronik, med en yta på 5000 kvadratmeter.

Affärsidén är att erbjuda ett stort utbud av de mest välkända och respekterade varumärkena och att hålla låga priser. Det enorma sortimentet består av tusentals olika varor. Det kräver att personalen är välutbildad och kan ge bra köpråd. Hos Media Markt ligger varorna framme och uppackade så att kunderna kan känna på dem och prova dem, allt för att skapa en rolig shoppingupplevelse.

Ett detaljerat program för helgens nöjen på Media Markt i Stockholm finns på www.mediamarkt.se

Karin Tångstedt
karin.tangstedt@edelman.com
0702-29 34 94, 08-54545581

Media Markt är Europas ledande återförsäljare av vit- och elektronikvaror med 462 varuhus i 14 länder. Företaget grundades 1979 och ingår i koncernen Media-Saturn-Holding GmbH i Ingolstadt, Tyskland. Media-Saturn-Holding visade en nettoomsättning på 13,3 miljarder euro 2005. Det finns för närvarande nära 600 Media-Saturn-Holding-varuhus med omkring 40 000 medarbetare i Europa.

Notes to editors:

Existerande Media Markt butiker:

- Stockholm – öppnade 2006-09-28
- Göteborg – öppnade 2006-10-25

Kommande Media Markt butiker:

- Lund – öppnar 2007-09-27
- Jönköping – öppnar 2007-09-27