Media Markt öppnar i Helsingborg och har därmed 25 svenska varuhus

I morgon öppnar Media Markt sitt 25:e svenska varuhus, det 5:e placerat i Skåne. I och med denna etablering befäster Media Markt sin starka position på den svenska marknaden. Skåne får nu ett ännu större utbud av hemelektronik till Media Markts ständigt låga priser som inför öppningen vässats ytterligare.

Varuhuset kommer att stå redo för de första kunderna från kl 06.00 på öppningsdagen. Personalstyrkan jobbar just nu med de sista förberedelserna för att få varuhuset redo inför den besöksanstormning som väntas baserat på öppningserbjudanden och tidigare varuhusöppningar i Skåne.

- Äntligen är vi redo för öppning, jag är otroligt nöjd med hur förberedelserna har gått. Allt från anställning av duktig och driven personal till leverans och uppackning av varor. Personalen är verkligen laddade och vår största fokus under morgondagen blir att ge alla besökare en så bra upplevelse som möjligt, med bra service trots det höga besökstrycket från öppning till stängning. Jag är jätteladdad”, säger Rikard Bohman, varuhuschef på Media Markt i Helsingborg.

Media Markts erbjuder ett enormt sortiment bestående av välkända varumärken, de senaste produkterna och låga priser varje dag. Alla varor finns uppackade och installerade för kunderna att klämma och känna på vilket gör det lätt för kunden att hitta rätt produkt. Media Markt har en decentraliserad affärsmodell, där varje varuhus agerar som ett eget företag. Varuhuscheferna är delägare av varuhusen och har merparten av ansvaret för utbud, prissättning, marknadsföring samt rekrytering av personal.

Helsingborg-varuhuset blir det 25:e varuhuset i Media Markts snabba expansionstakt i Sverige och består av 3800 kvm säljyta. Varuhuset sysselsätter 82 personer, i genomsnitt skapar ett nyöppnat varuhus 80 nya arbetstillfällen.

- I och med etableringen av varuhuset i Helsingborg blir vi fullständigt dominerade på hemelektronikmarknaden i Skåne. Det håller vi på att bli i hela Sverige. Vi har hittat ett strategiskt perfekt ställe i Väla handelsområde där vi är glada att hjälpa IKEA med ett jättelyft i och med vår öppning på torsdag, säger Mikael Hagman, Nordenchef Media Markt.

Rikard Bohman, Varuhuschef Media Markt Helsingborg
bohman@mediamarkt.se
www.mediamarkt.se

Om Media Markt
Media-Markt är Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen Media-Saturn-Holding GmbH. Framgångarna bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service, tydlig annonsering och en decentraliserad organisation där varje varuhuschef är delägare i sitt eget varuhus. Varuhuscheferna är därmed själva ansvariga för utbudet i det egna varuhuset liksom för prissättning, personal och lokal marknadsföring. För närvarande har Media-Saturn 25 varuhus i Sverige och totalt 877 varuhus i 16 europeiska och asiatiska länder.

För mer information se: www.mediamarkt.se och www.media-saturn.com.

Taggar: