Media Markt värvar marknadschef från 7-Eleven

Media Markt, som genomgår en av de snabbaste expansionerna inom svensk detaljhandel, förstärker marknadsavdelningen. Johan Rosenblom, tidigare marknadschef på 7-Eleven, har tillträtt som ny marknadschef efter André Wedin som går vidare till en nyinrättad tjänst som Brand Manager.

- Det är med glädje och stolthet jag kan presentera Johan som ny marknadschef för Media Markt. Johan har varit en av nyckelpersonerna bakom 7-Elevens fantastiska expansion i Sverige och har precis rätt bakgrund och erfarenhet för att axla Media Markts utmaningar framöver. Samtidigt känns det oerhört bra att kunna meddela att André Wedin valt att anta utmaningen som Brand Manager. Tillsammans bildar de ett svårslaget team, säger Mikael Hagman VD för Media-Saturn Shared Services Sweden AB.

Johan Rosenblom kommer närmast från Reitan Servicehandel Sverige AB och 7-Eleven där han har varit sedan 2002, senast med befattningen marknadschef. Tidigare tjänster inom 7-Eleven inkluderar distriktschef, affärsutvecklingsansvarig och produktchef.

- Det här är jättespännande. Jag är stolt och glad för denna nya intressanta utmaning och ser med tillförsikt fram emot att göra Media Markt ännu starkare, säger Johan Rosenblom marknadschef för Media Markt.

För mer information, vänligen kontakta:

Mikael Hagman, 08-555 023 05
Johan Rosenblom, 070-454 31 40

Media Markt är tillsammans med systerbolaget Saturn en av Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Varumärkena, som drivs oberoende av varandra och är konkurrenter, ingår i tyska koncernen Media-Saturn-Holding GmbH där Metro AG äger aktiemajoriteten. Media-Saturn hade 2009 en nettoomsättning på 19,9 miljarder euro, över 60 000 anställda och cirka 800 varuhus i 16 europeiska länder. Framgången bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service, tydlig annonsering och en decentraliserad organisation där varje varuhuschef är delägare i sitt eget varuhus. Varuhuscheferna är därmed själva ansvariga för utbudet i det egna varuhuset liksom för prissättning, personal och lokal marknadsföring. För mer information se: www.mediamarkt.se och www.media-saturn.com.