Media Markt växer vidare: Öppnar idag tre nya varuhus

Media Markt fortsätter sin expansion på den svenska marknaden, då företaget idag den 12 november öppnar tre nya varuhus. De nya etableringarna finns i Göteborg (Torpavallen), Linköping, samt i Södertälje.

Idag kl 06.00 öppnades dörrarna till ytterligare tre nya Media Markt-varuhus varav två belägna i städer där Media Markt inte funnits tidigare. Media Markts nya varuhus i Göteborg, på Torpavallen, blir det tredje Media Markt-varuhuset i Göteborg. Tillsammans med varuhusen i Linköping och Södertälje finns nu Media Markt på 28 platser i Sverige och fortsätter därmed sin expansion enligt plan. Dessutom har Media Markt startat ett e-handelsbolag som ett ytterligare komplement till Media Markt-upplevelsen.

-       Media Markts modell passar väl in på den svenska marknaden. Vi svenskar är mer intresserade av och köper mer hemelektronik än de flesta andra européer. Vi tar mycket snabbt till oss innovationer på området, det gäller inte bara datorer, telefoni och tv, utan vi ser t.ex. ett ökande intresse för de moderna energisnåla vitvarorna, säger Mikael Hagman, VD för Media Markt i Norden.

-       Det ska vara en upplevelse att besöka ett Media Markt-varuhus. Därför har vi större sortiment i våra varuhus än vad som är brukligt i branschen. Hos oss ska det vara möjligt att klämma och känna på alla nya innovativa produkter, vi ger hög service och vi satsar uteslutande på kvalitetsmärken samtidigt som vi alltid vill vara först ut med den senaste inom hemelektronik, fortsätter Mikael Hagman.

Media Markts ambition och intention är fortfarande att bli den största aktören inom hemelektronik i Sverige. Media Markt har varit etablerade i Sverige i sex år och företaget ser ett ökat intresse från kunderna och en stark efterfrågan av märkesvaror till låga priser. Att öppna tre nya Media Markt-varuhus när flera av konkurrenterna tvingas stänga varhus är också ett bevis för att man menar allvar med sitt mål om att bli störst i Sverige.

-       Vi är väldigt noggranna med att hitta extremt duktiga varuhuschefer och de optimala platserna för våra varuhusetableringar. Därför är det jätteroligt att vi idag kan öppna 3 nya varuhus tillsammans med tre väldigt duktiga varuhuschefer, på attraktiva handelsplatser runt om i Sverige, säger Mikael Hagman.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Philip Sibirzeff, Presskontakt, 0708-107 779, mail: philip.sibirzeff@mslgroup.com
Anna Sjödin, Kommunikationschef, 0734-154 292, mail: sjodina@media-saturn.com

Media Markt är Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen Media-Saturn-Holding GmbH. Framgångarna bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service, tydlig annonsering och en decentraliserad organisation där varje varuhuschef är delägare i sitt eget varuhus. Varuhuscheferna är därmed själva ansvariga för utbudet i det egna varuhuset liksom för prissättning, personal och lokal marknadsföring. För närvarande har Media-Saturn-Holding GmbH 24 varuhus i Sverige och 665 varuhus i 15 europeiska och asiatiska länder.