• Media Markt/

Morgonpigga Uppsalabor köande i långa rader: Media Markts 17:e svenska varuhus öppnade igår i Boländerna

Igår öppnade Media Markt dörrarna till sitt nya varuhus i Boländerna och en lång rad av köande Uppsalabor kunde äntligen shoppa loss bland det breda utbudet av vitvaror, dvd-filmer och hemelektronik. Allt till Media Markts låga priser som inför öppningen spetsats med flera oslagbara öppningserbjudanden.

De första kunderna togs emot av en applåderande personalstyrka och redan 7.02 stod första platt-tv köparen i kassan. Förutom helgens öppningserbjudanden kommer den som besöker det nyöppnade varuhuset bjudas på underhållning av artister som Timotej, Rongedahl, Sanna Nielsen samt Melodifestivalvinnaren Anna Bergendahl, till detta serveras nygräddade våfflor. ”Vi är otroligt nöjda med öppningsdagen. Första kunden var på plats redan 18.00 på onsdagen och trots att det var 1,5 timmes kö för att ta sig in till Boländerna kom det 20.000 besökare som bland annat köpte 800 datorer, 2000 tv-apparater och närmare 700 tunga vitvaror. Inte konstigt att det gick åt 10.000 varmkorvar”, säger Mikael Carlsson, varuhuschef på Media Markt i Uppsala. Uppsala-varuhuset är ca 5 000 kvm stort och sysselsätter 110 personer på hel- och deltid. Det nyöppnade varuhuset blir nummer 17 i Media Markts snabba expansionstakt. Enligt Media Markts expansionsplan kommer elektronikkedjan ha öppnat 20 varuhus i Sverige innan årets slut. I genomsnitt skapar varje varuhus 80 nya arbetstillfällen. Media Markts varuhuskoncept kan liknas vid ett elektronikpalats med ett brett sortimentet bestående av kända varumärken, de senaste produkterna och superlåga priser varje dag. Alla varor finns uppackade och installerade för kunderna att klämma och känna på vilket skapar en roligare och mer intressant shoppingupplevelse. Media Markt har en decentraliserad affärsmodell, där varje varuhus agerar som ett eget företag. Därmed är det varuhuscheferna, entreprenörerna och delägarna av varuhusen som har totalansvar för utbud, prissättning, marknadsföring och rekrytering av personal. ”People are the key” är en viktig del av Media Markts själ och Media Markt lever verkligen efter sitt mantra. ”Det känns jättekul att äntligen öppna, det var spänt igår morse men allt har verkligen fungerat på bästa möjliga sätt och personalen har gjort en jätteinsats, nu är det bara att ladda om inför helgen”, säger Mikael Carlsson.

Taggar: