Nu är det scheissebilligt igen på Media Markt

Igår drog Media Markt igång sin stora finansieringskampanj med ett unikt erbjudande – samtliga varor i samtliga varuhus kan köpas 30 månader räntefritt helt utan extra avgifter mellan 14 juni och 1 augusti. Frontfigurer i kampanjen är Peter ”Scheissebilligt” Antoine och hans sidekick och look-alike Plutten, som symboliserar de små beloppen som kunden nu kan dela upp sitt inköp med, ränte- och avgiftsfritt.

Kampanjen som drar igång idag och gäller fram till den 1 augusti är unik i sitt slag. Samtliga varor i samtliga varuhus kan köpas 30 månader räntefritt helt utan extra avgifter. Som frontfigurer till kampanjen har man tagit in fotbollsexperten och Media Markt-fanset nummer ett – Peter Antoine. Peter har denna gång även med sig en sidekick, Plutten, som är en minivariant av Peter och som symboliserar de små beloppen som kunden nu kan dela upp sitt inköp med, ränte- och avgiftsfritt.

”Det var två år sedan Peter gjorde oss den äran och det är verkligen kul att han är tillbaka. Han är en starkt bidragande orsak till att Media Markt har blivit top off mind hos konsumenterna. Nu är han tillbaka med sin sidekick minikopian Plutten som, komplett med hockeyfrilla, kulmage, glasögon och mustasch, på ett humoristiskt sätt illustrerar budskapet om delbetalning.”, säger André Wedin, marknadschef på Media Markt.

”Det känns fantastiskt kul att vara med och återigen hjälpa till att profilera Media Markt så här i VM-tider. Jag och Plutten har spelat in film, agerat fotomodeller, skrivit texter och bara haft ordentligt kul hela vägen.”, kommenterar Peter Antoine.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
André Wedin, marknadschef Media Markt, 08-555 021 10, wedin@media-saturn.com

Media Markt är tillsammans med systerbolaget Saturn en av Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Varumärkena, som drivs oberoende av varandra och är konkurrenter, ingår i tyska koncernen Media-Saturn-Holding GmbH där Metro AG äger aktiemajoriteten. Media-Saturn hade 2009 en nettoomsättning på 19,9 miljarder euro, över 60 000 anställda och cirka 800 varuhus i 16 europeiska länder. Framgången bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service, tydlig annonsering och en decentraliserad organisation där varje varuhuschef är delägare i sitt eget varuhus. Varuhuscheferna är därmed själva ansvariga för utbudet i det egna varuhuset liksom för prissättning, personal och lokal marknadsföring. För mer information se:
www.mediamarkt.se och www.media-saturn.com.