Sverigepremiär för iPad-visning hos Media Markt i Växjö

I lördags släppte Apple iPad, en av elektronikvärldens mest hajpade och efterlängtade prylar, i USA. Redan under första försäljningsdagen i USA såldes över 300 000 exemplar. Ett av dessa finns nu som visningsexemplar hos Media Markt i Växjö.

Fem dagar efter att iPad lanserades i USA finns nu ett visningsexemplar hos Media Markt i Växjö: ”Det är fantastiskt roligt att kunna erbjuda våra kunder att uppleva och testa iPad på riktigt, så snart efter premiären. iPaden är en helt fantastisk produkt, och vi känner inte till något annat elektronikvaruhus i Sverige som erbjuder detta.” säger Bank Bergström, varuhuschef på Media Markt i Växjö. ”Vi jobbar hela tiden med att erbjuda våra kunder ett brett utbud och vill självklart vara i framkant när det gäller de senaste prylarna. Så det fick bli expressbud från USA för att få hit den så fort som möjligt”, avslutar Bank Bergström. Det är fortfarande oklart när iPad börjar säljas i svenska butiker. Media Markts varuhuskoncept kan liknas vid ett elektronikpalats med ett brett sortimentet bestående av kända varumärken, de senaste produkterna och superlåga priser varje dag. Alla varor finns uppackade och installerade för kunderna att klämma och känna på vilket skapar en roligare och mer intressant shoppingupplevelse. Media Markt har en decentraliserad affärsmodell, där varje varuhus agerar som ett eget företag. Därmed är det varuhuscheferna, entreprenörerna och delägarna av varuhusen som har totalansvar för utbud, prissättning, marknadsföring och rekrytering av personal. ”People are the key” är en viktig del av Media Markts själ och Media Markt lever verkligen efter sitt mantra.