Vinn 100 000 kronor i CounterStrike-turnering på Media Markt!

Media Markt Sverige står värd för Ultimate Gaming Tour (UGT) som är en CounterStrike-turnering vilken arrangeras i samarbete med SteelSeries. Förstapriset är 100.000 SEK till en ensam vinnare!

Ultimate Gaming Tour är den största offline 1 vs. 1 tävlingen som någonsin gjorts i Norden med cirka 900 deltagare. Den kommer att äga rum på Media Markts 14 varuhus spridda över Sverige.

Tävlingen inleds den 31/1 2009 och kvaltävlingar kommer därefter att hållas under februari och mars. Anmälan sker kontinuerligt kvaltävling för kvaltävling via Media Markts speciella UGT-hemsida, www.ugt.se, från och med den 9:e januari. Finalen äger rum den 21/3 på Media Markts varuhus i Heron City. Utifrån de omkring 900 tävlande kommer cirka trettio finalister att tävla i den slutgiltiga finalen där en ensam vinnare ska koras.

En speciellt framtagen karta för tävlingen kommer användas, vilken kommer att finns för nedladdning på UGTs hemsida www.ugt.se, från och med den 1/1 2009. Sedan äger en utslagstävling, som spelas offline en-mot-en, rum. I tävlingen kommer även ett antal högt rankade spelare delta.

Tävlingen arrangeras i samarbete med Intel, Netgear, PackardBell och Kaspersky.

Media Markts butikskoncept kan liknas vid skapandet av ”elektronikpalats” med ett enormt urval av produkter i sortimentet. Kända varumärken, de senaste produkterna, superlåga priser och det faktum att varorna är uppackade så att kunderna kan känna på dem och prova dem bidrar till att skapa en rolig shoppingupplevelse för kunderna. Media Markt har en decentraliserad affärsmodell, där varje varuhuschef agerar som ett eget företag. I Sverige är varje varuhuschef delägare av varuhuset och har totalansvar för utbud, prissättning, marknadsföring och personal. ”People are the key” är en viktig del av Media Markts själ och formar en decentraliserad organisation med entreprenörskap i fokus.

För mer information, se:
Media Markt: www.mediamarkt.se
Ultimate Gaming Tour: www.ugt.se

För ytterligare information, kontakta:
Media Markt
sweden.marketing@media-saturn.com

Anna Almberg
Anna.almberg@edelman.com
0709816782, 08-545 455 77

Media Markt is a leading electrical goods retailer with over 500 stores in 16 countries. The company was founded in 1979 and is housed under the roof of Media-Saturn-Holding GmbH in Ingolstadt, Ger¬ma¬ny. Media-Saturn-Holding had a net turnover of 17.1 billion euro in 2007. There are 750 Media-Saturn-Holding stores with approximately 50000 co-workers throughout Europe.

Samarbetspartners:
SteelSeries, Kaspersky, Netgear, PackardBell och Intel