Vinn varor för 100 000 kr på Media Markt

I morgon drar en ny stor Media Markt-tävling igång med ett förstapris per butik på varor värda 100.000 kr. Varje kund som handlar på Media Markt får en vinstchans för varje spenderad tusenlapp. Sedan krävs endast en kreativ slogan om varför man ska handla på just Media Markt för att kamma hem drömvinsten.

Tävlingen kommer att löpa i alla av Media Markts åtta butiker fram till den 2 april i år. Förutom det lokala förstapriset till ett värde av 100 000 kr får ytterligare 19 vinnare per butik välja varor till ett värde av 2000 kr. Varorna väljs i den butik som delade ut vinstchansen.

”Vi gillar att ställa till med jippon för våra kunder med jämna mellanrum, och hoppas såklart på att superpriset ska driva trafik mot våra butiker. Vårt mål är att det ska vara roligt att handla på Media Markt så vi satsar på allt från att snabbt ta in nya heta produkter till tävlingar och butiksevents”, säger Erwin Rauh, Media Markts Sverigechef inom försäljning.

Media Markts butikskoncept kan liknas vid skapandet av ”elektronikpalats” med ett enormt urval av produkter i sortimentetet. Kända varumärken, de senaste produkterna, superlåga priser och det faktum att varorna är uppackade så att kunderna kan känna på dem och prova dem bidrar till att skapa en rolig shoppingupplevelse för kunderna.

Media Markt har en decentraliserad affärsmodell, där varje varuhuschef agerar som ett eget företag. I Sverige är varje varuhuschef delägare av varuhuset och har totalansvar för utbud, prissättning, marknadsföring och personal. ”People are the key” är en viktig del av Media Markts själ och formar en decentraliserad organisation med entreprenörskap i fokus.

Karin Tångstedt
karin.tangstedt@edelman.com

Media Markt är en ledande återförsäljare av el- och elektronikvaror med över 500 varuhus i 15 länder. Företaget grundades 1979 och ingår i koncernen Media-Saturn-Holding GmbH i Ingolstadt, Tyskland. Media-Saturn-Holding visade en nettoomsättning på 13,3 miljarder euro 2005. Det finns för närvarande nära 700 Media-Saturn-Holding-varuhus med omkring 50 000 medarbetare i Europa.

Tävlingsregler:

Du får en vinstchans för varje tusenlapp du handlar för från den 13 mars 2008 t.o.m. den 2 april 2008. Exempelvis gäller att om du handlar för 2000 kr får du lämna in två tävlingsbidrag, om du handlar för 3000 kr får du lämna in tre tävlingsbidrag osv. Skriv en slogan på max 40 ord om varför man ska handla på Media Markt. Den slogan som är mest kreativ vinner. Vinnaren utses av en jury bestående av Erwin Rauh, Per Wernersson, André Wedin och Mats Ajpe. Juryns beslut kan inte överklagas. Vinnarna får valfria varor från det Media Markt varuhus där kunden deltog i tävlingen. 1:a pris är varor till ett värde av 100 000 kr. 2:a – t.o.m. 20:e pris är varor till ett värde av 2000 kr. Vinsten kan ej bytas mot kontanter. Vi vill ha ditt svar senast den 2 april 2008. Namnet på vinnaren publiceras på www.mediamarkt.se den 14 april 2008. Vinstskatt betalas av vinnaren.