Julen är e-handlarens viktigaste period

Report this content

E-handelsturné 2013 är nu avslutad efter tre lyckade stopp i Stockholm, Malmö och Göteborg. För MediaAnalys, Klarna och Posten var detta fjärde året av framgångsrikt samarbete. I år hade vi även nöjet att välkomna Google med på tåget.

Runt 350 e-handlare tog del av en lyxig frukost och handfasta tips för hur de kan förbättra helhets upplevelsen för sina kunder. Eftersom hela kedjan var presenterad, från att en första tanke föds hos kunden till att de har den faktiska varan i handen, fanns någonting lärorikt att hämta för alla deltagare.

Då julen närmar sig med stormsteg låg fokus på dess tillhörande julhandel. Fler och fler väljer bort trängseln i butikerna för att istället, lugnt och sansat välja klapparna hemifrån och detta öppnar såklart för nya möjligheter.

Vi kommer handla julklappar för 16 miljarder i år, av dessa kommer e-handeln stå för hela 25 procent. Detta betyder en guldgruva för e-handlarna, säger Simon Sandberg, MediaAnalys.

Vi vill tacka alla som deltog på vår e-handelsturné och vi hoppas att få se er igen nästa år.

5 tips från oss alla till er alla

1. Glöm inte att mobilanpassa - 50 procent av alla sökningar under julhandeln görs på en smartphone

2. Julpynta din hemsida – ja, det är nödvändigt!

3. Ha längre bytesrätt och fri leverans!

4. Gör inpackningen enkel för kunden genom att skicka med ett ”färdigt” paket

5. 132 000 nya e-handelskunder tillkommer i år, detta kräver 110 procents engagemang från oss för att bjuda på en lyckad helhetsupplevelse – och trogna kunder

Ha nu en riktigt god jul önskar Google, MediaAnalys, Klarna och Posten!

Fick du mersmak? Besök då: ehandelsturne2013.se

MediaAnalys
Simon Sandberg
Marketing Director
46 (0)70-851 36 14
46 (0)480-780 825
simon.sandberg@mediaanalys.se

Om MediaAnalys

MediaAnalys erbjuder heltäckande kompetens inom internetmarknadsföring med huvudfokus på sökmotoroptimering (SEO), sökordsannonsering (SEM), marknadsföring inom sociala medier samt tjänster inom webbanalys.

Citat

Simon Sandberg