MediaAnalys gör nytt omsättningsrekord – Ulrika Molin ny styrelseledamot

MediaAnalys, en av Sveriges ledande sökbyråer, fortsätter att visa en mycket god tillväxt. Omsättningen för 2011 blev 52 miljoner kronor, vilket innebär en ökning med 24 procent från rekordåret 2010. Vinsten för året landade på 7,6 miljoner kronor.  För att stärka bolaget ytterligare rekryteras Ulrika Molin, tidigare VD på Vizeum, till styrelsen.

MediaAnalys erbjuder heltäckande kompetens inom internetmarknadsföring med huvudfokus på sökmotoroptimering (SEO), sökordsannonsering (SEM), marknadsföring inom sociala medier samt tjänster inom webbanalys. 2011 blev ytterligare ett rekordår, MediaAnalys erhöll flera olika kunduppdrag som till exempel Röhnisch Sportswear, Sweden Hotels och Rasta Group.

- Jag är övertygad om att vår tillväxt är kopplad till rak och enkel kommunikation. Vårt löfte till marknaden är att skapa relevant trafik som leder till affärer. Vi har lyckats vara tydliga med vår affärsidé och har därför kunnat matcha vårt tidigare rekordresultat samt bibehålla bra marginaler. Det visar att vår affärsmodell både är uppskattad och långsiktig, säger Henrik Zobal, VD på MediaAnalys.

För att stärka bolagets position ytterligare har Ulrika Molin rekryteras som styrelseledamot. Ulrika Molin har varit verksam inom kommunikationsbyrå gruppen Aegis Media i många år och under åtta år arbetade hon för dotterbolaget mediebyrån Vizeum, där hon bland annat tjänstgjorde som VD.

- Jag ser fram emot att bidra till MediaAnalys fortsatta framgång inom digital marknadsföring genom att använda min erfarenhet av att maximera kunders marknadsinvesteringar. MediaAnalys är ett oerhört spännande bolag med stor framtidspotential, vilket gör det extra roligt att få vara delaktig i den fortsatta utvecklingen, säger Ulrika Molin.

- Vi är glada att välkomna Ulrika in i styrelsen. Hennes långa erfarenhet från mediebranschen, hennes kontaktnät och strategiska höjd kommer att berika styrelsens arbete och stärka bolaget, säger Anders Jonsson, styrelseordförande.

Framtidsutsikterna ser lovande ut och under 2012 kommer MediaAnalys ytterligare att stärka bolaget genom sin fortsätta strävan att bli ledande i Norden på högkvalitativa produkter för sökmarknadsföring.

För mer information:

Henrik Zobal, VD, 0480-78 08 11, henrik.zobal@mediaanalys.se