MediaAnalys satsar mobilt genom samarbete med Nindev

Report this content

Sedan 2010 har mobila sökningar på google.se ökat med 400 %. MediaAnalys fortsätter sin satsning på mobilt genom att ingå samarbete med Nindev, ett av Sveriges snabbast växande företag inom app-utveckling, mobila webbsidor och mobila lösningar

"Utvecklingen inom digital marknadsföring i allmänhet och mobilt sök i synnerhet går blixtrande fort. MediaAnalys kunder efterfrågar mobila webbplatser, mobilapplikationer och mobilanpassade system i allt större utsträckning. Vi kan sökmarknadsföring som är anpassad för mobila enheter, men några webb- eller app-producenter är vi inte. Nindev är experter på mobilapplikationer och kommer att kunna hjälpa våra kunder att mobilanpassa sina plattformar på ett effektivt sätt, säger Simon Sandberg Marketing Manager på MediaAnalys."

2013 kommer att bli året då fler personer använder mobila enheter än stationära för att komma online, vilket medför att det blir allt viktigare för organisationer och företag att ha en närvaro som är anpassad för mobila plattformar.

"På Nindev hjälper vi kunder att anpassa sin digitala närvaro till människors mobila beteenden. Vi skapar mobila produktlösningar som är prisvärda sätt att påbörja arbetet, och följer sedan kunden i den fortsatta utvecklingen och integrationen. För att kunna erbjuda kunderna en bra helhet söker vi alltid starka partners. MediaAnalys är en väletablerad och professionell partner inom SEO-området och det nära samarbetet kommer gynna både deras och våra kunder framöver, säger Björn Flintberg VD och grundare på Nindev."

MediaAnalys
Simon Sandberg
46 (0)70-851 36 14
46 (0)480-780 825
simon.sandberg@mediaanalys.se

Nindev
Björn Flintberg
Founder and CEO
bf@nindev.se

Om MediaAnalys:
Traditionell marknadsföring handlar om att du ska hitta kunden. På Internet är det tvärtom. MediaAnalys arbetar med att få dina kunder att hitta dig. Vårt erbjudande är ett helhetskoncept inom internetstrategi, så oavsett vilken hjälp du behöver är vi en kompetent partner som möter dig med ett högt engagemang och med en förmåga att nå resultat.

Om Nindev:
Nindev är ett av Sveriges snabbast växande företag inom mobila applikationer. Bolaget utvecklar mobila strategier för privata och offentligt ägda företag och organisationer, från den första enkla lösningen till komplexa affärsintegrationer. Huvudkontoret ligger i Göteborg där ett trettiotal experter arbetar plattformsoberoende med att utveckla appar, mobila hemsidor och mobilintegrerade affärssystem. Totalt arbetar nästan 50 mobilexperter på Nindev med representation i Sverige, Sri Lanka och USA.

Taggar: