Royal Design utsedd till pristagare i Vinnande entreprenörskap

Royal Design Group AB är årets pristagare i kategorin ”Vinnande entreprenörskap”. Priset kommer att delas under Guldfesten i Kalmar den 9 februari.

- Vi är väldigt stolta att dela ut detta priset till Royal Design eftersom att de är en väl värd vinnare, säger Henrik Zobal, VD på MediaAnalys.
Det var förra året som MediaAnalys och Handelsbanken instiftade priskategorin ”Vinnande entreprenörskap” med syftet att ge uppmärksamhet till personer som berikar näringslivet med arbetstillfällen och nya idéer samt i sitt företagande påvisar stark drivkraft och en god entreprenörskapsanda. Pristagarna får, förutom äran, mottaga en prissumma på 20 000 kronor.

Juryns motivering:
”Hans Bengtsson och Andreas Ekberg har med stor skicklighet, disciplin och långsiktighet byggt upp sitt företag sedan starten 1999. Det har gett en plattform till den satsning som nu pågår, vilket innebär en mycket stark tillväxt. Varumärken från hela världen står på kö för att vara med på bolagets resa. Ibland varumärkena märks flera från Glasriket. För Kalmars del innebär det många nya arbetstillfällen inom flera kompetensområden. Produkterna levereras från Kalmar och säljs över stora delar av världen. Strategin är att fortsätta växa med Kalmar som bas. Årets pris "Vinnande Entreprenörskap" tilldelas en väl värd vinnare - Royal Design Group AB.

Henrik Zobal, VD, MediaAnalys 0480-78 08 11, henrik.zobal@mediaanalys.se