Sweden Hotels väljer MediaAnalys inom Sök

MediaAnalys meddelar idag att man fått uppdraget att utveckla Internetmarknadsföringen för en av Sveriges äldsta hotellkedjor, Sweden Hotels.

- Att få uppdraget att utveckla sökmarknadsföringen för en hel hotellkedja ser vi som mycket spännande och återigen visar vi att vår affärsmodell och kompetens ligger helt rätt i tiden. Internet är en oerhört viktig kanal för besöksnäringen och vår målsättning är att etablera Sweden Hotels som stark aktör på den nationella hotellmarknaden säger Henrik Zobal, VD på MediaAnalys

Sweden Hotels är den personliga hotellkedjan som funnits sedan 1977. Kedjan är i stark tillväxt med tre- och fyrstjärniga hotell spridda över hela landet. För att stärka sina positioner väljer man nu att lyfta fram och prioritera sin närvaro på Internet.

- Internet har en enorm potential och Sweden Hotels vill vässa sin närvaro ytterligare på nätet. Med hjälp av MediaAnalys sökmotoroptimering räknar vi med att kunna öka antalet besökare till vår hemsida avsevärt, och att hotellen i kedjan därmed kommer att få ännu fler onlinebokningar. Dessutom vill vi sprida vårt varumärke så att fler potentiella gäster kommer att få kunskap om Sweden Hotels och de personliga hotell som ingår i vår kedja, säger Eva Palmgren på Sweden Hotels.

Läs mer om hur MediaAnalys jobbar med sökmotoroptimering

Info om Sweden Hotels:

Samtliga hotell är privatägda, och upplevelsen på plats skall ge det där lilla extra som bara ett personligt, privatägt hotell kan ge. Kedjans målsättning är att vara landets bästa och mest personliga hotellkedja. Sweden Hotels tillhandahåller stamgästprogrammet Gästklubben, inköpsavtal, ett välkänt varumärke, gemensam marknadsföring och flera bokningskanaler för en internationell närvaro. Hotellkedjan samarbetar med Akzent Hotels, med ett hundratal privatägda hotell i Tyskland, Schweiz och Österrike, samt Villa Quaranta Park Hotel utanför Verona i Italien. Fenix Hospitality Sweden AB äger och förvaltar varumärkena Sweden Hotels och Gästklubben. Kedjans servicekontor ligger på Lilla Bommen i Göteborg.

Henrik Zobal, VD, MediaAnalys 0480-78 08 11, henrik.zobal@mediaanalys.se