Mediacle Group AB - Bokslutskommuniké 2023

Stockholm 2024-02-28

Koncernens nettoomsättning under 2023 uppgick till 76,2 MSEK (61,0 MSEK)

Koncernens EBITDA-resultat under 2023 uppgick till 43,2 MSEK (30,8 MSEK)

EBITDA-resultat per aktie under 2023 uppgick till 3,42 SEK (2,44 SEK)

Koncernens nettoomsättning under Q4 2023 uppgick till 19,0 MSEK (20,1 MSEK)

Koncernens EBITDA-resultat under Q4 2023 uppgick till 11,5 MSEK (9,7 MSEK)

EBITDA-resultat per aktie under Q4 2023 uppgick till 0,91 SEK (0,77 SEK)

Jag är stolt över att få presentera vår finansiella rapport för det fjärde kvartalet 2023 och för hela räkenskapsåret 2023.

Trots de stora utmaningarna vad gäller regleringar av spelbranschen och komplexiteten i den globala makroekonomiska miljön, har 2023 präglats av betydande framsteg. Under räkenskapsåret har vi ytterligare stärkt vårt företag och konsoliderat våra olika divisioner.

Särskilt har vår B2B-division uppnått betydande tillväxt och attraherat välrenommerade kunder som främst Eezy Marketing Group, Ditech Limited, Egame Media, VIP Marketing, Enjoy Media Solutions Ltd och Win Pro Games.

Jag är särskilt glad över att kunna rapportera en betydande intäktsökning jämfört med föregående år. Vår försäljning för hela räkenskapsåret 2023 uppgick till 76,2 (61,0) MSEK, vilket är ökning med en 25%. Vidare uppnåddes en EBITDA för räkenskapsåret 2023 på 43,2 (30,8) MSEK, vilket är en ökning med 40%. Under årets fjärde och sista kvartal uppgick intäkterna till 19,0 (20,1) MSEK med ett resultat EBITDA på 11,5 (9,7) MSEK.

Vårt teams outtröttliga ansträngningar har varit avgörande för att driva tillväxt inom alla affärsområden. Vi fortsätter att vara innovativa, att utöka vår kundbas och att förbättra vår effektivitet genom utveckling av nya programvaruprodukter och implementering av strömlinjeformade processer.

När vi nu ser framåt, samtidigt som vi är väl medvetna om alla utmaningar i den makroekonomiska miljön, är vi övertygade om att våra produkter, våra starka varumärken, våra engagerade medarbetare och vår innovationskraft kommer att stärka vår position som en ledande leverantör av B2B-programvara och tjänster inom iGaming-sektorn.

Vi är fast beslutna att fortsätta att arbeta för att ha en lönsam tillväxt, både organiskt och genom strategiska förvärv som kompletterar vår kärnverksamhet och ger synergieffekter.

Vi känner stor tacksamhet för ert outtröttliga stöd. Med en tydlig vision om framtiden kommer vi att arbeta hårt för fortsatt tillväxt och vår strävan är att leverera värde till våra aktieägare.

Denna information är sådan information som Mediacle Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 Februari 2024.