Mediacle Group AB - Delårsrapport ett 2023

Stockholm 2023-05-31

Koncernens nettoomsättning under Q1 2023 uppgick till 19,7 MSEK (9,9 MSEK)

Koncernens EBITDA-resultat under Q1 2023 uppgick till 11,3 MSEK (5,4 MSEK)

EBITDA-resultat per aktie under Q1 2023 uppgick till 0,90 SEK (0,43 SEK)

Vi stolta över att redovisa vårt resultat för årets första kvartal 2023. Jämfört med samma kvartal 2022 kan vi notera en betydande ökning av såväl omsättning som resultat EBITDA. Vårt enträgna arbete med att förbättra och effektivisera, särskilt inom våra prioriterade affärsområden, har bidragit till en stabil lönsamhet och goda marginaler inom alla våra affärsområden.

Operativt presterade vi under första kvartalet 2023 en omsättning som uppgick till 19,7 (9,9) MSEK, medan EBITDA uppgick till 11,3 (5,4) MSEK, vilket ger en EBITDA per aktie på 0,90 (0,43) SEK. Det innebär en omsättningsökning på 99% och en ökning av EBITDA på 109%. Vårt starka fokus på B2B-segmentet i kombination med ett reviderat fokus på B2C-segmentet har resulterat i ett av våra bästa kvartalsresultat hitintills, samtidigt som det vi har i pipeline ger fortsatt optimism för framtiden.

Vår balansräkning är stark och kassaflödet från den löpande verksamheten fortsätter att möjliggöra investeringar som utvecklar vår verksamhet med nya produkter och tjänster. När vi nu ser fram emot det andra kvartalet så är vår strategiska plan ett fortsatt fokus på att utöka B2B-divisionens produkt- och tjänsteutbud samtidigt som vi ska öka intäkterna från våra B2C-divisioner. Försäljningen för våra B2B-divisioner, inkluderande segmentet Software and Lead Generation, är stabil och vårt mål är att de kommande kvartalen öka vår marknadsandel. Dessutom letar vi aktivt förvärvsmöjligheter för att ytterligare stärka vår marknadsposition och utöka vår produkt- och tjänsteportfölj.

Vi fortsätter att fokusera på våra kärnverksamheter inom iGaming-sektorn, som kännetecknas av höga marginaler. Vår strävan är att skapa en stark företagsgrupp med uthållig lönsamhet, motståndskraftig mot förändringar i omvärlden.

Vi känner en stor tacksamhet för ert stöd under det första kvartalet, och vi ser fram emot de möjligheter som det andra kvartalet erbjuder.

Denna information är sådan information som Mediacle Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 Maj 2023