Mediacle Group AB - Delårsrapport tre 2023

Stockholm 2023-11-30

Koncernens nettoomsättning under Q1-Q3 2023 uppgick till 57,2 MSEK (40,9 MSEK)

Koncernens EBITDA-resultat under Q1-Q3 2023 uppgick till 31,6 MSEK (21,2 MSEK)

EBITDA per aktie under Q1-Q3 på 2,51 SEK (1,68 SEK)

Koncernens nettoomsättning under Q3 2023 uppgick till 16,0 MSEK (17,2 MSEK)

Koncernens EBITDA-resultat under Q3 2023 uppgick till 7,8 MSEK (8,2 MSEK)

EBITDA-resultat per aktie under Q3 2023 uppgick till 0,62 SEK (0,65 SEK)

Vi är mycket stolta över att redovisa vårt resultat för årets tredje kvartal 2023.

Trots den utmanande globala makromiljön har vi under Q3 fortsatt att prestera vad gäller intäkter och EBITDA. Vår målmedvetna satsning på att förbättra och effektivisera har gett positiva resultat, vilket tydligt framgår av räkenskaperna.

Operativt uppnådde vi under tredje kvartalet 2023 en omsättning på 16,0 (17,2) Mkr och en EBITDA på 7,8 (8,2) Mkr. Detta ger en EBITDA per aktie på 0,62 (0,65) kr. Ackumulerat under årets första 9 månader har vi uppnått en försäljning på 57,2 (40,9) Mkr och en EBITDA på 31,6 (21,2) Mkr med en EBITDA per aktie på 2,51 (1,68) kr. Vår balansräkning är stark och kassaflödet från den löpande verksamheten fortsätter att möjliggöra investeringar som utvecklar vår verksamhet med nya innovativa B2B-produkter och tjänster.

Under det tredje kvartalet lyckades vi framgångsrikt vinna flera nya kunder och stärka vår position som en ledande leverantör av affiliate-programvara och tjänster inom iGaming-sektorn. Bland de nya kunderna märks bland annat WDC International, Eezy Marketing Group och Ditech Limited.

När vi nu ser fram emot Q4 har vi en fortsatt positiv framtidstro för de kommande kvartalen. Detta baserat på vår pipeline av potentiella kunder. Fullt medvetna om utmaningarna i den globala makromiljön fortsätter vi vår strategiska fokusering på kärnaffärsområden inom B2B där vi har de högsta marginalerna. Vi är fast beslutna att bygga en stark företagsgrupp med uthållig lönsamhet, motståndskraftig mot förändringar i omvärlden och att befästa vår ställning som en ledande leverantör av B2B-programvara och tjänster inom iGaming-sektorn.

Vi känner en stor tacksamhet för ert fortsatta stöd under det tredje kvartalet, och vi ser fram emot den utveckling det fjärde kvartalet erbjuder.

Denna information är sådan information som Mediacle Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 November 2023