Mediacle Group AB - Delårsrapport två 2024

Stockholm 2024-08-30

Koncernens nettoomsättning under Q2 2024 uppgick till 16,0 MSEK (21,4 MSEK)

Koncernens EBITDA-resultat under Q2 2024 uppgick till 4,9 MSEK (12,6 MSEK)

EBITDA-resultat per aktie under Q2 2024 uppgick till 0,39 SEK (1,00 SEK)

Koncernens nettoomsättning under det första halvåret 2024 uppgick till 32,1 MSEK (41,2 MSEK)

Koncernens EBITDA-resultat under det första halvåret 2024 uppgick till 12,0 MSEK (23,9 MSEK)

EBITDA per aktie under 6 månader på 0,95 SEK (1,89 SEK)

Jag är stolt över att få presentera vår finansiella rapport för det andra kvartalet 2024.

Det gångna kvartalet har inneburit betydande utmaningar och speglar den instabila globala ekonomiska situationen samt osäkerheten på flera viktiga marknader. Vår omsättning för Q2 2024 uppgick till 16,0 (21,4) Mkr medan vår EBITDA nådde 4,9 (12,6) Mkr. För det första halvåret 2024 uppgår omsättningen till 32,1 (41,2) Mkr och EBITDA till 12,0 (23,9) Mkr, vilket ger en EBITDA per aktie på 0,95 (1,89) kr. Resultatet speglar de svåra marknadsförhållanden vi har mött, inklusive ökad konkurrens, en avmattning på nyckelmarknader och effekterna av pågående konflikter i för oss viktiga regioner.

Trots dessa svårigheter förblir vi fast beslutna att stärka våra kärnverksamheter och ta strategiska initiativ som kommer att positionera oss för framtida tillväxt. Även om nedgången är märkbar, har vi vidtagit proaktiva åtgärder för att mildra effekterna och vi fokuserar på att förbättra vår operativa effektivitet och utforska nya intäktsmöjligheter.

Operativt ligger vårt fokus fortsatt på att ha långsiktig tillväxt och vi tar medvetna steg för att anpassa oss till omvärlden. De strategiska beslut som fattats under denna period har varit nödvändiga för att säkerställa hållbarheten i vår verksamhet och för att förbereda oss för en återhämtning när marknadsförhållandena förbättras.

När vi går in i tredje kvartalet är vår strategi inriktad på att ytterligare effektivisera vår verksamhet, fördjupa våra kundrelationer och investera i innovativa lösningar som överensstämmer med marknadens behov och efterfrågan. Vi är övertygade om att våra ansträngningar kommer att ge positiva resultat och hjälpa oss att ta oss igenom de utmaningarna nu föreligger.

Vi vill uttrycka vår tacksamhet för ert fortsatta stöd. Vår strävan är fortsatt att leverera värde till våra aktieägare.

Denna information är sådan information som Mediacle Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 Augusti 2024