Mediacle Group säljer Pantaluren AB för att förbättra fokus på kärnverksamhet

Mediacle Group meddelade idag att avtal träffats om försäljning av sitt förlustdrivande dotterbolag, Pantaluren AB till Precisionsmetall Group AB.

Försäljningen av Pantaluren AB överensstämmer med företagets planer som nämns i Q1-rapporten där det framgick att bolaget har utvärderat de olika delarna i koncernen med fokus att förbättra den totala lönsamheten och marginalerna.

"Vi är nöjda med att fortsätta den affärsomvandling som vi avsåg att uppnå och att sälja verksamheten i Pantaluren AB är en del av den strategin" säger Santosh Jain, VD för Mediacle Group. "Detta representerar ytterligare ett steg i våra ansträngningar för att göra Mediacle Group till en mer strömlinjeformad verksamhet, helt fokuserad på koncernens höga marginal och lönsamma områden så att vi kan leverera bättre värde för alla våra aktieägare."

Försäljningspriset uppgår till 1,1 miljoner SEK, med tillträde förväntat den 23 augusti 2019.

För mer information, vänligen kontakta:

Telefon: 08-120 560 15

Denna information är sådan information som Mediacle Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 augusti 2019.

Mediacle erbjuder ett brett utbud av digitala marknadsförings- och IT-tjänster som uteslutande fokuserar på iGaming och e-handelsbranschen i stort. Några av dess tjänster inkluderar MAP ™ iGaming Affiliate Software, Lead Generation Services, Digital Marketing Services, Software och IT Solutions. Företaget har en beprövad produkt och tjänster som erbjuds till ledande B2C-varumärkena inom iGaming-industrin.