Mplay Games planerar att addera live-kasinospel på sin plattform

Mediacle's spelstudio ("Mplay Games") fortsätter att utvecklas och planerar att erbjuda live-kasinospel på sin plattform. Spännande live-kasinospel som bl.a Live Teen Patti och Andar Bahar kommer att göras tillgängliga på Mplays plattform och planeras att lanseras inom de kommande tre månaderna.

För närvarande erbjuder Mplay Games endast RNG-baserade kasinospel men spelstudion kommer nu också addera live-kasinospel streamade från live-studios. Mplay Games planerar att lägga till totalt 15 live-kasinospel inom de närmaste tre månaderna. Alla dessa live-kasinospel kommer att streamas från toppmoderna studios i HD-kvalitet. Spelen kommer också att sändas i realtid, vilket gör det möjligt för spelare att interagera med dealern och andra spelare samtidigt.

”Live-kasinoindustrin är en av de snabbast växande vertikalerna inom iGaming-sektorn och vi strävar efter att hela tiden ligga i framkant. Genom ett utökat produktutbud av dessa spel till våra partners och kunder, utöver våra befintliga RNG-baserade kasinospel, kommer det att hjälpa oss att öka vår exponering i branschen och förbättra våra intäktsströmmar från befintliga som såväl nya partners, säger Santosh Jain, VD för Mediacle Group.

Dessa live-kasinospel bedöms utgöra ett bra komplement till ett redan spännande produktutbud som uppfyller spelbehov över flera plattformar genom att erbjuda spel som är kompatibla på smartphones, datorer, surfplattor och så vidare.

Även om Mplay Games redan har etablerat sig som en snabbt växande spelstudio, kommer denna expansion genom att addera livespel ytterligare främja bolagets utveckling.

Mediacle kan inte idag uppge vilken ekonomisk påverkan det kommer att bidra med i framtiden, men inledningsvis när spelen är lanserade bedöms det ha en liten positiv ekonomisk inverkan på företaget.

Besök www.mplaygames.com för att veta allt om Mplay Games.

För mer information vänligen kontakta:

E -post: IR@mediacle.com

Mediacle är ett fullservice digitalt media- och IT-företag som erbjuder en omfattande verktygslåda för iGaming-ekosystemet. Företaget tillhandahåller en rad tjänster som är skräddarsydda för iGaming -industrin och driver även den ledande spelstudion, Mplay Games. Med ett passionerat team på 70+ individer har Mediacle hittills levererat hundratals framgångsrika projekt och det vänder sig nu till över 100+ kunder över hela världen.