Mplay Games tecknar distributionsavtal med SOFTSWISS

Mediacles spelstudio (“Mplay Games”) tecknar distributionsavtal med iGaming-aggregatorn SOFTSWISS. Distributionsavtalet innebär att Mplays Games utbud av spel kommer att finnas tillgängliga på SOFTSWISS aggregatorplattform.

Avtalet kommer att göra det möjligt för Mplay Games att dra nytta av SOFTSWISS breda räckvidd i iGaming-branschen och tillgodose en ännu större kundgrupp. Det kommer också att resultera i ökad tillgång till Mplay Games speltitlar såsom populära spel som Satta Matka, Cosmic Jewels och Wild West Mystery.

Partnerskapet med SOFTSWISS stärker Mplay Games position som en snabbt växande spelstudio i iGaming-branschen. Dessutom driver det Mplay Games ambitioner att öka sin marknadsandel i onlinekasinospelvärlden.

I en kommentar om affären sa James, marknadsföringschef på Mplay Games: ”Vi är glada över den nya affären eftersom den kommer att göra det möjligt för oss att tillgodose en ännu större kundgrupp. Affären kommer också att hjälpa oss att utöka vår räckvidd på iGaming -marknaden med en partner som delar vårt engagemang för att erbjuda premiumspeltitlar till kunder och spelare. ”

SOFTSWISS marknadschef tillade vidare: ”Vi är glada att kunna välkomna Mplay Games på vår aggregatorplattform och är angelägna om att distribuera deras portfölj av premiumspel. Det dynamiska teamet på Mplay Games arbetar alltid hårt för att leverera en exceptionell spelupplevelse - och det är helt i linje med våra värderingar här på SOFTSWISS. ”

SOFTSWISS-integrationen är den senaste i en rad av många framgångsrika erbjudanden för Mplay Games. Nyligen har Mplay Games också tecknat ett distributionsavtal med den kända iGaming-aggregatorn Slotegrator om att distribuera sitt utbud av premiumspel.

Mediacle kan inte idag uppge hur stor ekonomisk påverkan avtalet kommer att bidra i framtiden, men inledningsvis bedöms avtalet ha en liten positiv ekonomisk inverkan på företaget.

Besök www.mplaygames.com för att veta allt om Mplay Games.

För mer information,

vänligen kontakta: E-post: IR@mediacle.com

Telefon: +46 8 43737866

Mediacle är ett fullservice digitalt media- och IT-företag som erbjuder en omfattande verktygslåda för iGaming-ekosystemet. Företaget tillhandahåller en rad tjänster som är skräddarsydda för iGaming -industrin och driver även den ledande spelstudion, Mplay Games. Med ett passionerat team på 70+ individer har Mediacle hittills levererat hundratals framgångsrika projekt och det vänder sig nu till över 100+ kunder över hela världen.