Ny verkställande direktör i Pantaluren Group AB

Stockholm 2019-03-06

Pantaluren Group ABs styrelse har efter genomfört förvärv av Medicale Limited 2019-03-06 beslutat om att tillsätta Santosh Jain som ny verkställande direktör för bolaget.

Santosh har en magisterexamen i företagsekonomi från University of East London och har ca 10 års erfarenhet av digital marknadsföring, IT-tjänster och medielösningar. Han grundade och har lett Mediacle Limited till ett mycket lönsamt företag under de senaste 5 åren. Santosh har tidigare erfarenheter från att ha arbetat inom olika befattningar i Probability (nu GTECH), Havas Media och Walker Media, som förvaltar digitala marknadsföringskampanjer för välrenommerade klienter.

"Jag är glad att bli utsedd som koncernchef vid en så spännande tid för verksamheten och ser fram emot att arbeta med styrelsen och hela laget för att driva verksamheten framåt och bygga vidare på vår framgång samtidigt som vi fortsätter att förnya och leda marknaden som vi alltid har gjort. Förutom företagets kärnverksamhet avser vi att eftersträva globala möjligheter och leverera värde för våra aktieägare och intressenter genom innovativa lösningar och förstklassiga tekniska produkter"

Tidigare verkställande direktör Robin Vestersten kommer fortsättningsvis arbeta kvar inom koncernen som aktiv ledamot tätt intill Santosh Jain.

E-post: ir (at) pantalurengroup.se

www.pantalurengroup.se

Denna information är sådan information som Pantaluren Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 mars 2019