Verksamhetsuppdatering

Kära aktieägare, när hela världen kämpar mot COVID-19-pandemin har vi genomfört lyhörda beredskapsåtgärder i alla våra kontor för att minska och skydda oss mot spridningen av COVID-19, samtidigt som vi fortsatt levererat högkvalitativa mjukvaruprodukter och tjänster till våra kunder globalt. Vi var tidigt förberedda att få en ordentlig infrastruktur på plats för att undvika störningar i vårt arbete. Detta har medfört att vi hittills inte upplevt några negativa effekter i verksamheten.

Trots COVID-19-pandemin har efterfrågan på våra mjukvaruprodukter och tjänster fortsatt öka. Vår verksamhet växer sig större och starkare för varje kvartal, vilket visades i Q1-rapporten. Koncernen består idag av ca 60 anställda där alla har varit med och bidragit till utvecklingen.

Vi har under perioden ingått avtal med ett antal nya kunder. Några av de nya kunderna är VideoSlots, Nest Bit Kenya Limited, Capital Sense Limited och Punrun Limited. Dessa kunder förväntas ha en positiv ekonomisk inverkan på medellång sikt på Mediacles intäkter.

För mer information, vänligen kontakta:

Mediacle är ett globalt företag inom digital media och IT-lösningar som erbjuder heltäckande tjänster inom iGaming. Företaget har tagit en stark position på iGaming-marknaden genom att vända sig mot etablerade B2C-företag i iGaming-branschen. Just nu har de kontor i Stockholm, London och Bangalore.

Mediacle Group AB är ett svenskt företag med organisationsnummer 559026-5566 och med registrerat kontor i Stockholm. Regleras av aktiebolagslagen och är listat på Nordic Growth Market (NGM) Stockholm med symbolen MEGR.