Fler än en miljon sidvisningar när bolagets webbnätverk MKF Network slår rekord

Vecka 2 var en rekordvecka för Mediaproviders nätverk MKF Network. Hela 150.931 unika besökare* under veckan ger en ökning på närmare 121% jämfört med första mätveckan förra året.

Redan förra veckan kunde Ekonominyheterna.se presentera en tillväxtanalys där MKF Networks webbtjänst prylportalen.se klättrade in på topp 10-listan för de mest framgångsrika sajterna 2006. Även bolagets nätverk MKF Network placerade sig högt på listan.

Patrik Mellin, verkställande direktör i Mediaprovider Scandinavia AB, kommenterar:
- MKF Network visar en stabil uppgång. Siffrorna, såväl våra egna som de från Ekonominyheterna.se, visar tydligt att det är webbtjänster inriktade på specialintressen som visar störst tillväxt. Att fler än 57.000 unika besökare besökte Prylportalen.se förra veckan är ett kvitto på att seriösa journalistiska satsningar på specialintressen ger utdelning. Samtliga av bolagets webbtjänster följer den positiva trenden.

Mediaprovider fortsätter jobba mot bolagets fastställda strategi med expansion inom digitala medier. Bolaget stärker sin ställning på den del av mediemarknaden som snabbt tar andelar på bekostnad av traditionella medier.

Mediaproviders helårsprognos för 2006 pekar, som tidigare kommunicerat inför bolagets listning på First North, på ett positivt kassaflöde och rörelseresultat och därmed en väsentlig resultatförbättring jämfört med föregående år. Bokslutskommuniké presenteras den 23 februari.

Patrik Mellin, VD Mediaprovider Scandinavia AB, 0701-852691, patrik.mellin@mediaprovider.se

* Enligt Nielsen Netratings