Mediaprovider förvärvar Skandinaviens största sajt inom film, dvd och hemmabio – dvdforum.nu

Mediaprovider-koncernen – listad på First North – förvärvar dvdforum.nu och blir därmed marknadsledande inom filmsegmentet, med fler än 40.000 unika besökare per vecka. Förvärvet ligger i linje med bolagets strategi att ta marknadsandelar på den snabbt växande marknaden för digitala medier.

Patrik Mellin, verkställande direktör i Mediaprovider Scandinavia AB, kommenterar:
- Tillsammans med vår befintliga filmtjänst Stardustmagazine.se intar vi en tydlig frontposition inom filmsegmentet. Förvärvet innebär inte bara att vi köper en sajt med hög trafik och närmare 22.000 aktiva medlemmar, det bidrar också till att vår organisation får ett viktigt kompetenstillskott genom dvdforums grundare Andreas Selstam och Christian Magdu som kommer att vara fortsatt engagerade med att utveckla tjänsten.

Förvärvet av dvdforum.nu är ett viktigt led i bolagets fastställda strategi med expansion inom digitala medier som huvudfokus. Härmed förstärker bolaget ytterligare sin ställning på den del av mediemarknaden som snabbt tar andelar på bekostnad av traditionella medier.

Mediaproviders helårsprognos för 2006 pekar, som tidigare kommunicerat inför bolagets listning på First North, på ett positivt kassaflöde och rörelseresultat och därmed en väsentlig resultatförbättring jämfört med föregående år.

Genom förvärvet stärker bolaget även sin ställning inom film, dvd och hemelektronikområdet och antalet besökare för bolagets webbnätverk MKF Network kommer att uppgå till fler än 125 000 unika per vecka.

I och med förvärvet av dvdforum.nu blir Mediaprovider marknadsledande inom samtliga segment där bolaget är etablerat: mobil kommunikation, film, dvd, underhållning och foto.

dvdforum.nu är Skandinaviens största sajt för dvd, film och hemmabio och är den självklara källan till information om allt som rör dessa kärnämnen bland såväl branschfolk som hugade entusiaster och nybörjare.

- Det känns väldigt kul och stimulerande att en aktör som Mediaprovider - med genuint intresse för film och nya medier - förvärvar dvdforum. Tillsammans med våra läsare och medlemmar kommer vi att få sajten att växa och utvecklas ännu mer utan att den förlorar sin unika identitet och plats som nätets självklara mötesplats för filmälskare, säger Andreas Selstam och Christian Magdu, grundare av dvdforum.

För mer information, besök www.mediaprovider.se eller www.dvdforum.nu eller kontakta:

Patrik Mellin, VD Mediaprovider Scandinavia AB, 0701-852691, patrik.mellin@mediaprovider.se