Mediaprovider lanserar en ny webbtjänst

Mediaprovider Scandinavia AB – listat på First North – lanserar idag en ny forumsajt för hemelektronikintresserade – Prylforum.nu på Prylportalen.se. Bolaget förbättrar därmed sin position inom hemelektronikområdet.

Prylforum.nu riktar sig både till den riktigt elektronikintresserade och den vanliga konsumenten som vill diskutera med experter och andra likasinnade inför köp av hemelektronikutrustning. Forumet skall vara en mötesplats där besökaren kan ställa frågor, byta tankar och åsikter. Prylforum.nu kommer att vara en undersajt till den befintliga hemelektroniksajten Prylportalen.se. Som en del av Mediaproviders starka nätverk förväntas forumet generera både besökare och intäkter från start.

– Det känns som en naturlig utveckling att ge såväl våra trogna besökare som nya besökare en plats att kunna diskutera hemelektronik på. I butikerna finns inte alltid vare sig den tid eller kunskap som våra besökare tillsammans besitter. Vår uppgift är att hjälpa konsumenten, med Prylforum blir vi ännu bättre på att hjälpa till, säger Niclas Lidström, chefredaktör på Prylportalen.se.

Anna Aurell, Sverigechef Mediaprovider, kommenterar:
– Lanseringen ligger helt i linje med Mediaproviders expansiva strategi. Prylforum är ett efterfrågat område och kommer att utgöra ett perfekt komplement till Prylportalen.se och bidra till att vi når vårt mål 100 000 unika besökare per vecka inom hemelektronikområdet.

Mediaproviders svenska nätverk inom områdena Hemelektronik, Foto, Mobil och Film når idag ca 150 000 unika besökare.