Mediatude AB fusioneras med Ericsson Mobile Advertiser Spin-out!

Report this content

Mediatude AB fusioneras med Ericsson Mobile Advertiser Spin-out! Mediatude AB slår samman Ericssons Mobile Advertiser med sitt nuvarande produkterbjudande och kommer nu att kunna erbjuda marknaden en komplett lösning för mobil marknadsföring. Reklamindustrin har ett tydligt behov av väl fungerande marknadsföringskanaler och söker ideligen nya mediakanaler med förbättrad effektivitet. De mobila tjänsteleverantörerna befinner sig i en unik position där dom kan ta en aktiv del av marknaden genom att kunna erbjuda annonsörer en ny effektiv mediakanal. Mobile Advertiser är en teknisk platform för mobil marknadsföring som har utvecklats av Ericsson. " Med Mobile Advertiser som en del av vårt produktutbud, kommer vi nu att kunna erbjuda en fullständig lösning som kombinerar tjänster med en teknisk plattform för mobil marknadsföring", säger Mats Eriksson, VD Mediatude AB. Mediatude fokuserar på att erbjuda tekniska plattformar och verktyg samt kringtjänster som stödjer mobil marknadsföring. Mediatudes marknadsposition är att agera som ledande teknikleverantör inom området profilbaserad mobil marknadsföring. Mediatude kommer även att arbeta aktivt inom området interaktiva lösningar och tillståndsbaserad marknadsföring. Mediatude kommer genom denna sammanslagning att ytterligare stärka sin relation med Ericsson genom ett distributionsavtal. Detta betyder att Mediatude kommer att kunna distribuera sina produkter och tjänster via Ericssons globala nätverk samt att Ericsson kan sälja och sampaketera Mediatudes tjänster. "Ericsson Business Innovation tror att mobil marknadsföring kommer att spela en viktig roll i genererandet av nya affärer i den mobila industrin och att Mediatude är en marknadsledare i detta område, " säger Jöran Hoff, VD Ericsson Business Innovation AB. För vidare information kontakta Hanna Riberdahl Donya Ekstrand Director Marketing & Director Marketing Sales Communications Mediatude AB Ericsson Business Innovation + 46 8 678 53 29 + 46 70 557 4962 hanna.riberdahl@mediatude donya.ekstrand@inn.ericsson .com .se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT01670/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT01670/bit0001.pdf